نماینده رئیس جمهور در لنده
مشکلات فراوان،و بدین دلیل خواسته ها نیز باید فراوان باشد لکن جناب اقای رضوی نماینده ویژه رئیس جمهور مشکل اساسی و به بیان رساتر راه نجات شهرستان لنده، خروج از بن بست چندین ساله است
کد خبر: ۲۷۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱ 13 August 2016

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،امروز و درآغاز  سفرهیئت دولت به استان، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری،عدل هاشمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان کشور و هئیت همراه مهمان مردم لنده بودند.
فرماندار لنده:مهمترین مشکل لنده نبود راه است
درابتدای این دیدار فرماندار شهرستان لنده به ریزمشکلات شهرستان را برشمرد.
محمدمرادی شهرلنده را شهر اولین ها خواند و با ذکر مستندات تاریخی گوناگون گفت: این منطقه سراغاز نمونه های بیشماری از امورات فرهنگی و اجتماعی بوده است.
محمد مرادی خطاب به مهمانان امروز شهرلنده گفت:مشکلات فراوان،و بدین دلیل خواسته ها نیز باید فراوان باشد لکن جناب اقای رضوی نماینده ویژه رئیس جمهور مشکل اساسی و به بیان رساتر راه نجات شهرستان لنده، خروج از بن بست چندین ساله است و مهم ترین مطالبه ی مردم لنده خروج از بن بست جاده ای است.راهی که اتصال آن به خوزستان وادامه آن به محوردهدشت،پاتاوه،اصفهان دو شهرستان بهمئی و لنده را نجات میدهدو۱۰۰کیلومتراستان اصفهان به خوزستان را نزدیک ترمیکند ودربعداقتصادی اشتغال به همراه دارد بدین دلیل که چهارمعدن خاموش و خفته درخاک و در ارزوی بهره برداری منتظر اتصال این جاده هستند.
فرماندار لنده درادامه با اشاره  مشکلات شهرستان لنده اظهارداشت: مشکلات عدیده ای در حوزه های برق، بهداشت ،ورزش، کشاورزی ، زیرساخت های فرهنگی(احداث فرهنگ سرا) ابنیه های شهری و روستایی در این شهرستان وجود دارد که کتبا تقدیم هیات محترم دولت شده است.
عدل هاشمی:همه ی مشکلات به بن بست جاده ای لنده بر می گردد
نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه ،بهمئی ،چرام ولنده امروزدرمیان مردم لنده گفت :راه بزرگترین عامل درامرتوسعه یافتگی است
و دراین راستا تازمانی که لنده ازبن بست خارج نشود امکان توسعه و جذب سرمایه گذار دراین شهرستان وجود ندارد.

عدل هاشمی درادامه سخنان امروزخوددرجمع مردم لنده افزود:یکی از مهم ترین اولویت کاری و تاثیر گذار خارج کردن شهرستان لنده از بن بست راه ارتباطی است و تا این امرمیسر  نشود،نمیشود در سایر اموارات گامی برداشته شود.

هاشمی بیان کرد: لنده تنها شهرستان در این استان است که حتی یک کیلومتر جاده اصلی ندارد و تمام جاده های موجود و دسترسی در این شهرستان فرعی و روستایی هستند.
وی افزود: شهرستان لنده هم اکنون در بن بست قرار دارد و همین امر یکی از مهمترین عوامل توسعه نیافتگی این شهرستان محسوب می شود.
عدل هاشمی عنوان کرد:محورهای  ارتباطی لنده به خوزستان ،لنده به چاروسا و محور پاتاوه به دهدشت و یاسوج محورهایی هستندکه علاوه برشهرستان لنده شهرستان بهمئی را نیز از بن بست خارج می کند و مسیر توسعه یافتگی این مناطق هموارتر می شود.
هاشمی درپایان خاطرنشان کرد:معادن غنی دراین شهرستان وجودداردکه با بهره برداری ازانان مشکل اشتغال دراین منطقه حل خواهد شد لکن این مهم نیزجز باتوسعه ی راه های این شهرستان میسرنخواهد شد.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان لنده در بسیاری از شاخص های توسعه ای وضعیت مناسبی ندارد گفت: توجه ویژه مسئولان و متولیان دولت تدبیر و امید برای بهبود شرایط و عبور از تنگناهای موجود در این شهرستان ضروری است.
امام جمعه لنده : مردم ما منصف و پشتیبان ولایت فقیه هستند
حجت الاسلام  محمودی اصل امام جمعه شهرستان لنده در نشست  مردم با معاون توسعه مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ضمن بیان مشکلات شهرستان و استان گفت: محرومیت استان کهگیلویه وبویراحمد در رژیم شاهنشاهی غیرقابل بخشش است و باید بگوییم که هرچه دارد از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امام جمعه لنده با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال 1370،افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده های معظم شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد فرموند: وقتی با هلی کوپتر در حال بازدید از نقاط مختلف این استان بودیم یک متر جاده آسفالت در این استان ندیدم . ولی مردم استان ما نیز مردمی منصف و پشتیبان ولایت و نظام هستند ولی همچنان محروم در حوزه راه های روستایی و زیرساخت های روستایی، بهداشت، عمران و آبادانی، برق و هزاران مشکلات در محرومیتی تاریخی به سر می برند.

امام جمعه لنده گفت: به دلیل مشکلات زیاد بهداشتی و درمانی گاهی مردم این شهرستان مجبورند با هزینه های گزافی به استان های همجوار با وجود هزاران مخاطرات جاده ای سفر کنند.

محمودی اصل افزود: در حوزه کشاورزی باتوجه به عبور رودخانه مارون  فرصت های خوبی برای توسعه کشاورزی در این شهرستان فراهم است که نیازمندهمت دولتمردان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده درادامه بیان مشکلات گفت: مردم شهرستان لنده در حوزه برق و در حوزه راه های روستایی واصلی نیز مشکلات مشکلات فراوانی دارند که امیدواریم مورد حمایت دولت قرارگیرد.

وی مهمترین مطالبه مردم را از دولت ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان در جامعه دانست و از دولت خواست تا با ایجاد فرصت های شغلی مناسب زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند.

امام جمعه شهرستان لنده گفت: استان ما به نسبت به جمعیت بیشترین افراد بیکار را دارد و همین بیکاری باعث شده است که در بحث معیشتی و ازدواج با مشکل مواجه شوند که انتظار می رود نسبت به رفع این دو معظل همت گمارند.

محمودی اصل اظهارکرد: انتظار می رود در سفر رئیس جمهور به استان با ایجاد اشتغال و ارائه خدمات مناسب به مردم امید بیش از گذشته به مردم این استان بازگردد.
رئیس جمهور فردا به موضوع راه های شهر لنده می پردازذ
ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهور در میان مردم شهرستان لنده گفت :دردولت یازدهم سعی براین است مناطق روستایی توسعه یابند و در این راستا و در جهت جبران برای رفع محرومیت این مناطق ۳هزارملیارد ریال اعتبار برای توسعه این مناطق درنظرگرفته شده است که ازطریق تسهیلات ارزان قیمت با سود۳درصد در اختیار روستائیان قرارداده میشود،زیرانگاه دولت براین است که میشود با دادن تسهیلات ارزان قیمت مردم را بکار علاقمند کرد و امروز میشود از این فرصت استفاده کرد و با تشکیل تعاونی های کوچک و بزرگ معضل اشتغال را کم رنگ کنیم و درمسیر توسعه یافتگی قرارگیریم .

رضوی تصریح کرد:در این سفر همه نیازها و مطالبات مردم برای رئیس جمهوری بیان خواهد شد.
وی با اشاره به حمایت دولت تدبیر و امید از طرح های اقتصادی تصریح کرد: مشارکت مردم در طرحهای اشتغالزا و اقتصادی یک ضرورت است.
رضوی بیان کرد: مدیران ارزشمندی در سطح ملی از استان کهگیلویه و بویراحمد در حال خدمت هستند که نشان دهنده استعدادهای سرشار در این استان محروم است و این خود اولین گام درجهت توسعه یافتگی است زیرا اساس توسعه را نیروهای متفکر پایه ریزی میکنند و امروز بایداز پتانسیل نیروی های انسانی این استان بهره کافی را ببرید .

معاون توسعه روستایی ومناطق محروم و معاون رئیس جمهورافزود:با نگرش و تغییر در سیستم برنامه ریزی کشور شاهد رفع عقب افتادگی روستائیان و مناطق محروم میشویم و دادن تسهیلات ذکرشده در این راستا صورت میگیرد و از نگاه های ویژه دولت تدبیر و امید توسعه مناطق محروم است.

معاون توسعه روستای ادامه داد:جاده لنده به خوزستان و دهدشت پاتاوه و اصفهان که امروز مهم ترین مطالبه ازسوی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ،امام جمعه و فرماندار این شهرستان شمرده شده است به صورت ویژه مورد بررسی قرارمیگیرد و درهمین زمینه و با توجه به اینکه مهم ترین مطالبه مردم میباشد فردا ریاست جمهور به موضوع راه اتصالی لنده اشاره خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
رییس‌جمهور جمهور باید لنده رو برداره ببره تو مسیر اصفهان تهران تا از بم بست خارج وابو،،،،، آگه بزرگواری رییس‌جمهور بشه حتما این کار رو ایکونه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار