مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی کرمانشاه:
مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: در حوزه تولید آبزیان کرمانشاه یکی از استان‌های مطرح در تولید ماهی بین استانهای غیرساحلی است.
کد خبر: ۲۷۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 11 August 2016

به گزارش تابناک در کرمانشاه، جلال کریمی زند در نشست حلقه‌های مفقوده اقتصاد، صنایع غذایی را صنایعی وابسته به بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: بیش از 95 درصد صنایع غذایی کشور به بخش کشاورزی وابسته است.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه از وضعیت صنایع تبدیلی استان کرمانشاه هم یاد کرد و از فعالیت 250 واحد صنایع تبدیلی در استان خبر داد که البته برخی از آنها راکد و یا نیمه فعال هستند.

به گفته این مسئول، بیشتر این صنایع اولین حلقه زنجیره فرآوری محصولات کشاورزی هستند و می‌توان زنجیره‌های بعدی نیز به دنبال آنها ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: از این تعداد، صنایع زیربخش زراعی، صنایع تبدیلی دام و طیور، صنایع تبدیلی باغات و صنایع شیلات به ترتیب بیشترین سهم را دارند.

وی از تولید چهار میلیون تنی محصولات کشاورزی در استان نیز یاد کرد و گفت: در حوزه تولید آبزیان کرمانشاه یکی از استان‌های مطرح در تولید ماهی بین استانهای غیرساحلی است.

در ادامه بابک ترابی عضو هیات رئیسه اتاق کرمانشاه نیز صنایع غذایی را نشان توسعه و پیشرفت صنعت در یک منطقه دانست و افزود: صنایع غذایی اگر بر اساس استانداردهای روز باشند، می‌توانند در بازارهای بین‌المللی هم عرضه شوند.

وی به مهمترین چالش‌های صنعت غذایی هم اشاره کرد و بالا بودن هزینه تولید را مهمترین این چالش‌ها برشمرد.

به گفته ترابی، مشکل دیگر صنایع غذایی نظارت‌های موازی و گاهی غیرضروری دستگاه‌های مختلف است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی کرمانشاه رقابت ناسالمی که بین صنایع غذایی ایجاد شده و باعث شده که گاهی این صنایع به هم آسیب بزنند را از دیگر چالش‌ها عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار