دکتر ولایتی در مشهد:
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: به برکت حضور حضرت رضا(ع) در ایران، کشور ما سرمنشاء و پیشتاز بیداری اسلامی در جهان است.
کد خبر: ۲۷۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 11 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، دکتر علی اکبر ولایتی صبح امروز در مراسم بین الملل چهاردهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) که در سالن اجتماعات هتل خورشید مشهد برگزار شد با بیان این مطلب که شرایط عصر حضرت رضا(ع) با تمامی ائمه متفاوت بوده است اظهار کرد: عصر حضرت رضا(ع) عصر ترجمه و مکاتب فلسفی نوظهور بود و مطالب جدید در افکار عمومی مسلمانان شکل گرفته بود.
وی ادامه داد: امام از این فرصت مناظره با مکاتب و مذاهب و اعتقادات مختلف که بخاطر سیاست های مأمون شکل گرفته بود به بهترین وجه استفاده کردند و برتری اسلام به تمام مذاهب و مکاتب دیگر را به تمام مدعیان ثابت کردند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: چنین شرایطی برای هیچ یک از ائمه وجود نداشته و امام رضا(ع) با درایت تمام تهدید پیش آمده برای اسلام را به فرصت تبدیل کردند.
ولایتی در ادامه به نقش این امام همام در ترویج تشیع عثنی عشری در ایران اشاره کرد و گفت: تا قبل از حضور حضرت رضا(ع) در ایران، مردم شیعه زیدی بودند و بعد از حضور حضرت و آموزش معارف اصیل اسلامی و تربیت شاگردان فراوان، مردم به تشیع عثنی عشری روی آوردند.
وی با بیان این مطلب که شیخ طوسی نقل کرده است که "حضرت در مرو 315شاگرد تربیت کردند"، افزود: حضور این شاگردان و سفر 12هزار نفر از سادات و علویان به همراه حضرت به ایران باعث شده است در دو قرن اخیر ایران منشاء امواج بیداری اسلامی باشد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پایان به نقش امروز ایران در دفاع از اسلام ناب در مقابل وهابیت اشاره کرد و گفت: ان شاا... با مجاهدت های روز افزون علما، مراجع، رهبر معظم انقلاب و مدافعین حرم، شاهد نجات کشورهای اسلامی از چنگال استکبار و انحرافات پیش آمده خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار