رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: طرح برخورد با تخلفات «کمربند ایمنی» و «استفاده از تلفن همراه» به صورت ضربتی تا ۲۷ مرداد ماه در کرمانشاه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۲۷۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳ 11 August 2016
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛محمد مرادی از طرح مقابله با تخلفات رانندگی به ویژه عدم استفاده از کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی خبر داد و اظهار داشت: طرح برخورد با تخلفات «کمربند ایمنی» و «تلفن همراه» از 17 مرداد ماه در کرمانشاه به صورت ضربتی آغاز شده است و به طور ویژه تا 27 مرداد ماه در دستور کار پلیس راهور قرار دارد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه همواره این طرح در دستور کار پلیس راهور قرار دارد، گفت: این طرح به صورت ویژه در مقاطعی با شدت و برخورد سخت گیرانه‌تر با رانندگانی که از کمربند یا کلاه ایمنی در حین رانندگی استفاده نمی‌کنند یا در زمان رانندگی مشغول صحبت با تلفن همراه می‌شوند، اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه در بیشتر تصادفات رانندگی استفاده از کمربند و کلاه ایمنی سبب کاهش میزان جراحات وارده به راننده یا سرنشینان می‌شود، افزود: به منظور کارآیی بیشتر این طرح و شدت برخورد با این تخلفات، این طرح با به کارگیری حداکثری کارکنان در سطح حوزه استحفاظی ایستگاه‌های شهر کرمانشاه و استان انجام می‌شود.
مرادی میزان نرخ ارتکاب‌ جرایمی همچون عدم استفاده از کمربند ایمنی را 30 هزار تومان و استفاده از تلفن‌ همراه در حین رانندگی را 100 هزار تومان اعلام کرد و گفت: برای کاهش میزان تخلفات رانندگی از سازمان‌های مربوطه درخواست کردیم که با نصب دوربین در تمام خیابان‌ها و بزرگراه‌ها با متخلفان برخورد جدی داشته باشند و پلیس راهور نیز بخشی از مبالغ جریمه را برای خرید تجهیزات ترافیکی به کار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه میزان تخلفات راهنمایی و رانندگی به دلیل رعایت بیشتر قانون توسط رانندگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تا حدودی کاهش یافته است، عنوان کرد: پلیس راهور نیز با اطلاع‌رسانی به موقع، استفاده از طرح‌های ضربتی به موقع و فرهنگ‌سازی مناسب سعی در کاهش تخلفات مذبور در سطح استان دارد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه فاقد پلاک و دارای پلاک مخدوش نیز از 17 مرداد ماه در سطح جاده‌های استان آغاز شده است، گفت: یکی دیگر از طرح‌های در دستور کار طرح گذرگاه عابر پیاده است و از رانندگان درخواست می‌شود که تنها به خاطر جریمه نشدن از کمربند ایمنی استفاده نکنند بلکه همواره در طول مسیر قوانین را به صورت کامل رعایت کنند.
وی با بیان اینکه تمامی عوامل اجرایی این طرح پلیس راهور قبل از شروع طرح توجیه و آموزش دیده‌اند، بیان کرد: این کارکنان باید ضمن برخورد قاطع در چارچوب قوانین، حقوق شهروندی افراد را نیز رعایت کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار