بازهم افتخاری برای استان؛
نداشتن قطار و شهربازی به معنای واقعی کرمانشاه را به عنوان تنها کلانشهر محروم از این دو پدیده طبیعی زندگی روزمره بشری به دنیا معرفی کرده است.
کد خبر: ۲۷۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 10 August 2016

به گزارش خبرنگار تابناک در کرمانشاه، وقتی لقب کلانشهر را با خود یدک می کشیم، بی شک وظیفه مسئولان و مردم دو چندان می شود.

ولی ای کاش هیچ وقت و هیچ کس این لقب سنگین و وظیفه ساز را به ما نسبت نمی داد؛

کلانشهری که فقط بدون قواره رشد کرده است و در مقابل هیچ نشانه ای از یک شهر امروزی در خود ندارد.

اگر مسافر یا خدایی ناکرده توریستی از هر کدام یک از مبادی های ورودی کرمانشاه، وارد این کلانشهر بدون کلانتر شود، نه تنها خاطره ای خوش در یادمانش به یادگار نمی ماند، بلکه داستانها و شاید رمانهایی از بدبختی های این شهر برای دوستانش به یادگار ببرد.

اگر بخواهد از میدان امام (ره) و میدان 15 خرداد وارد شود با خیل عظیم کارگران مواجه می شود و اگر بخواهد لختی در کنار این کارگران توقف کند با هجوم کارگران مواجه می شود.

اگر بخواهد از سمت میدان امام حسین (ع) وارد کلانشهرمان شود، شاهکار مهندسی میدان امام حسین (ع) را مشاهده می کند و احسنتی ماندگار بر نخبگان و طراحان باسواد این طرح بر زبان خواهد آورد.

اگر بخواهد از میدان آزادگان وارد شود، باید با ذرت و بلال فروش ملاقات داشته باشد!!

از این موضوع بگذریم، نگارنده از زمانی که خود را شناخت، هر مسئول و مدیری این جمله و خبر دلنواز را بیان می کرد:« صدای سوت قطار به زودی در کرمانشاه شنیده می شود» البته "به این زودی" مسئولان معلوم نیست کی و چه زمانی است(( شاید وقتی دیگر))

کلانشهری که جمعیتش پله یک میلیون نفر بودن را سال های سال است درنوردیده است، چرا هنوز از داشتن ابتدایی ترین امکانات محروم است.

یکی دیگر از افتخاراتی که مسئولان امور شهری به کلانشهرمان اعطا نموده اند، تعطیل کردن تنها شهربازی استاندارد کرمانشاه است. البته شاید دلیل مسئولان کمک و حفاظت از جان مراجعه کنندگان به شهربازی بوده است و یا خدایی ناکرده.... بماند.

نزدیک به یکسال می باشد که شهربازی کرمانشاه با امکاناتش در گوشه ای از این کلانشهر در حال باد خوردن است و چه سرمایه هایی که به تدریج در حال نابودی است و هیچ کدام از شورائیان و حتی شهردار اهمیتی به این مایه سرافکندگی کرمانشاه نمی دهند و فعلا به دنبال تسویه حسابهای شخصی خود هستند و مردم از دایره این حکایت بیرون هستند!!

در این مقال دوست نداریم از بیکاری، طلاق، اعتیاد، خودکشی و... شهرمان بگوییم چون مسئولان بهتر از ما می فهمند زیرا هم آمار خود را دارند و هم آماده برای آمار دادن!!

جالب اینجاست که مسئولان ثبت احوال استان کرمانشاه چندی پیش از کاهش طلاق در این خطه خبر داده بودند، ولی این دوستان گرامی هرگز از کاهش شدید ازدواج هم استانی هایشان سخنی به میان نیاورند.

البته اینگونه به نظر می رسد که مسئولان این استان دوست دارند که در کتاب "گینس" جایگاهی برای کرمانشاه باز کنند. شاید این امر از نظر ایشان خدمتی برای شناساندن مردم و فرهنگ دیار شیرین و فرهاد باشد؟!!

به هر حال تا کی باید منتظر بود تا مسئولان از خواب خودخواسته خود بیرون بیایند؟!! خوابی که نزدیک به چندین دهه طول کشیده است و "صدای خرناس بی مسئولیتی مسئولان گوش جامعه را کر کرده است".

گزارش: انیس چگینی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار