مدیرکل کمیته امداد استان:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت: در سال ۹۴ بالغ بر ۲۹۵ میلیارد ریال اعتبار به ارتقای سطح بهداشتی و درمانی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اختصاص داده شده است
کد خبر: ۲۷۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 10 August 2016
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛حسین خدرویسی؛ با بیان اینکه اعتبار مذکور در راستای ارائه خدمات بهداشتی، رفع سوءتغذیه کودکان، واریز حق بیمه مددجویان به سازمان تامین اجتماعی و تامین هزینه های درمانی مددجویان تحت حمایت هزینه شده است اظهار داشت: مددجویان ساکن در شهرهای با جمعیت بیش از 20 هزار نفر از مزایای بیمه پایه و کارت درمانی شهری این نهاد بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه اکنون بالغ بر  124 هزار نفر در استان کرمانشاه تحت حمایت کمیته امداد هستند اظهار کرد: از این تعداد 59 هزار مددجوی شهری دارای پوشش بیمه پایه درمانی کمیته امداد هستند.
خدرویسی با اشاره به اینکه کمیته امداد در راستای رفاه حال مددجویان و ارائه خدمات سریعتر و مطلوبتر به آنان با مراکز درمانی در سطح استان قرارداد همکاری منعقد کرده است، گفت: اکنون 340 مرکز درمانی اعم از پزشک خانواده، متخصص و فوق تخصص، داروخانه، مراکز پاراکلینیک، درمانگاه و بیمارستان در استان کرمانشاه با کمیته امداد همکاری و تعامل دارند.
وی با بیان اینکه بیمه خدمات درمانی امداد برپایه نظام پیشرفته طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع نهادینه شده است خاطرنشان کرد: هزینه درمانی بیمه شدگان طبق تعرفه امداد محاسبه شده و در بیش از 90 درصد از هزینه‌های درمانی و بهداشتی آنان تخفیف داده می‌شود.


خدرویسی با بیان اینکه استان کرمانشاه قطب درمانی غرب کشور به شمار می‌رود افزود: مددجویان بسیاری از سایر شهرها و استان های همجوار در راستای بهره‌مندی از خدمات درمانی به استان کرمانشاه اعزام می‌شوند و از این رو کمیته امداد استان به صورت رایگان مبادرت به اسکان مددجویان و همراهان آنان در مهمانپذیرهای طرف قرارداد می‌کند.


وی با اشاره به حمایت کمیته امداد از یک هزار و 500 بیمار صعب‌العلاج، ضایعات عصبی و حرکتی و سالمند زمین‌گیر در استان کرمانشاه اظهار کرد: به خانوارهای این دسته از بیماران که به طور عمده نیز سرپرست خانوار هستند کمک هزینه نگهداری از بیمار پرداخت می‌شود.


خدرویسی به اجرای طرح امنیت غذایی در میان کودکان دچار به سوء تغذیه با کمتر از پنج سال سن اشاره کرد و افزود: اکنون یک هزار و 500 کودک مبتلا به فقر غذایی در استان که از سوی مراکز بهداشت شناسایی شده‌اند که ماهانه از کمک‌های کمیته امداد به صورت سبدغذایی بهره‌مند می‌شوند.


وی با بیان اینکه در تیر ماه امسال یک هزار و 500 سبدغذایی با ارزش یک میلیارد و 122 میلیون ریال در میان کودکان مبتلا به سوء تغذیه در استان کرمانشاه توزیع شده است عنوان کرد: سبدهای مذکور شامل گوشت، تخم مرغ، حبوبات، لبنیات و سایر مواد غذایی حاوی پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و سایر ریزمغذی‌های موردنیاز برای رشد و نمو کودکان است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حفظ سلامت و ارتقای سطح بهداشتی خانواده های تحت حمایت از رسالت های اساسی کمیته امداد است گفت: این کودکان تا حصول سلامتی کامل و رفع سوء تغذیه از کمک های غذایی کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار