معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید در زمینه افزایش نشاط سیاسی و فعالیت های اجتماعی 2 نشریه در سال گذشته و 3 نشریه جدید نیز امسال در این استان مجوز انتشار گرفتند.
کد خبر: ۲۷۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳ 10 August 2016


علی اصغر جمشید نژاد در نشست صمیمی استاندار سیستان و بلوچستان به همراه معاونان استاندار با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار با گرامی داشت این روز فرخنده، اظهار داشت: قلم ارزشمندترین سلاحی است که انسان در طول تاریخ در اختیار داشته و از این طریق توانسته تمدن های بسیار بزرگی را رقم بزند.
وی گفت: رقابتی که بین نشریات برای انجام وظایف مهم شان وجود دارد باید در جهت پیشرفت و توسعه جامعه بکار گرفته شود.
وی تصریح کرد: رسانه ها از این جهت حلقه ارتباط بین مسئولان و مردم نامیده شده اند که نتیجه زحمات و تلاش های یک مدیر را اطلاع رسانی کنند تا موجب افزایش امید به زندگی و نشاط در جامعه شود.
وی بیان کرد: رسانه ها عهده دار انعکاس نقطه نظرات مردمی هستند که هیچ تریبون و امکاناتی برای بیان مطالب خود ندارند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رسانه ها به عنوان دیده بانان دقیق می توانند مشکلات مردم را رصد کرده و به اطلاع مسئولان برسانند تا در کانون توجه قرار گیرد.
جمشید نژاد اظهار داشت: رسالت بزرگ خبرنگاران پیام رسانی از مشکلات مردم به مسئولان نظام جمهوری اسلامی است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز با تبریک روز خبرنگار گزارشی از فعالیتهای انجام شده در یک سال گذشته در زمینه توسعه و پیشرفت فعالیت های رسانه ای استان ارائه کرد و گفت: پیرو تاکید استاندار در آیین روزخبرنگار سال گذشته گام های موثری در زمینه رفع مشکلات و توسعه و پیشرفت فعالیت های اصحاب رسانه انجام شده است.
حسین مسگرانی اظهار داشت: با توجه به مشکلات عنوان شده از سوی مدیران مسئول نشریات در زمینه چاپ، با دعوت از مدیر کل چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشست های تخصصی در حوزه چاپ با حضور مدیران 45 واحد چاپخانه در زاهدان برگزار شد.
وی بیان کرد: در همین زمینه با حضور 25 مدیر چاپخانه و شماری از اهالی رسانه استان اردوی بازدید از بهترین چاپخانه های تهران برگزار شد که تاثیرات بسیار خوبی داشت.
وی ادامه داد: کلاس های آموزشی برای خبرنگاران استان قبل از روز خبرنگار امسال برگزار که با استقبال خوبی از سوی آنان رو به رو شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: به منظور برگزاری هر چه باشکوهتر روز خبرنگار کمیته ای متشکل از شماری از مسئولان و خبرنگاران استان تشکیل و برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام شد.
وی اضافه کرد: 500 نفر از اهالی رسانه به همراه خانواده هایشان در برنامه ای که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد در فضایی شاد و مفرح شرکت کردند.
وی با اشاره به مشکل بیمه خبرنگاران تصریح کرد: براساس قانون و ضوابط اعلام شده بیمه خبرنگاران برعهده مدیران مسئول نشریات گذاشته شده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بخش زیادی از هزینه ها را به آنان پرداخت می کند.
مسگرانی گفت: تشکیل تعاونی مسکن مطبوعات و صندوق اعتباری در خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان شکل گرفته که با استقبال خوب خبرنگاران رو به رو نشده است.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان و مدیر خانه مطبوعات استان نیز با گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزار شریف افغانستان و روز خبرنگار با تقدیر از استاندار و معاونان وی در برگزاری این محفل دوستانه گفت: مشکلات خبرنگاران از جمله مسکن، بیمه، امنیت شغلی و امثال آن تاکنون بارها تکرار شده و تمامی مسئولان نیز از آن آگاهی کاملی دارند.
حیدر سرایانی اظهار داشت: بر اساس تاکیدات و دستور استاندار محترم از روز خبرنگار پارسال تاکنون گام های خوبی در زمینه احیا تعاونی مسکن، تجهیز خانه مطبوعات، پیگیری تشکیل کمیته چهار نفره متشکل از معاونان استاندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس خانه مطبوعات استان برای حل مشکلات نشریات و خبرگزاری ها انجام شده است.
وی افزود: با توجه به تشکیل صندوق اعتباری خانه مطبوعات کشور پیگیری های لازم در زمینه عضویت همکاران رسانه ای استان در این صندوق در حال انجام است که امیدواریم همکاران عزیز که با وجود اعلام مکرر هنوز اقدامی برای نام نویسی در تعاونی مسکن و صندوق اعتباری انجام نداده اند هر چه سریعتر در این زمنه اقدام کنند.
مدیر خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان با اشاره به انتقاد برخی خبرنگاران از همکاری نکردن مدیران دستگاههای اجرایی استان با آنان گفت: خوشبختانه ارتباط معاونان استاندار و مدیران کل و مسئولان دستگاههای اجرایی استان با خبرگزاری جمهوری اسلامی بسیار خوب و نزدیک است و تا کنون هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته اما اینکه چرا برخی از همکارانه رسانه ای موفق به ارتباط گیری نشده اند باید بررسی و آسیب شناسی لازم انجام شود.
در این نشست شماری از خبرنگاران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار