کد خبر: ۲۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹ 25 April 2015
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ساخت کلینیک‌های ویژه درمانی از اولویت‌های این نهاد در سال آینده است تا مردم در فضایی راحت و در آرامش مشکلات درمانی خود را برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس ، قاسم جان‌بابایی صبح امروز در همایش خیران سلامت مازندران که در سالن آیت‌الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، با بیان اینکه 60 درصد حوزه سلامت مربوط به مسائل اجتماعی است، اظهار کرد: در قدم نخست باید چالش‌ها را ببینیم و مشکلات را شفاف به مردم بگوییم تا بتوانیم مشکلات این بخش را با قوت بیشتری رفع کنیم.

وی افزود: بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و تصادفات در صدر تهدیدات سلامت مردم جامعه است و بحث اعتیاد و ناپایداری خانواده نیز دو مشکل عمده اجتماعی هستند که حوزه سلامت را درگیر کرده و نمی‌توانیم آنها را انکار کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین کاهش رشد جمعیت و ناباروری را از دیگر تهدیدات حوزه سلامت عنوان و خاطرنشان کرد: سیاست‌های جمعیتی و باروری باید رویکرد جدیدی به خود بگیرد تا در دهه‌های آینده با مشکلات جمعیتی مواجه نشویم.

جان‌بابایی با بیان اینکه بیکاری بیماری ایجاد می‌کند، گفت: افرادی که دچار اعتیاد و فقر می‌شوند به طور طبیعی بیشتر دچار بیماری شده، بیماری آنها شدیدتر و مرگ‌ومیر آنها نیز بیشتر است، لذا لازمه سلامت حل مشکلات اجتماعی و فعالیت‌های بین‌بخشی است.

این مسئول با اشاره به اینکه اورژانس‌ها به عنوان ورودی حضور مردم در حوزه سلامت محسوب می‌شوند، گفت: این ورودی مهم نیاز به اصلاح دارد، زیرا اگر بیمارستان‌ها دارای تخت‌های خوبی باشند، اما اورژانس‌های خوبی نداشته باشیم، نمی‌توانیم جامعه هدف را راضی نگه داریم.

وی ادامه داد: اصلاح و توسعه اورژانس سوختگی ساری، بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر، توسعه و ساخت اورژانس‌های بیمارستان نوشهر، بوعلی ساری، رامسر و 17 شهریور آمل از جمله فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی در حوزه اصلاح ورودی‌های نظام سلامت است که در صورت تامین اعتبارات لازم، روند فعلی در سال جدید نیز ادامه می‌یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از دیگر مبادی ورودی مردم در نظام سلامت را مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت عنوان و اظهار کرد: ریشه‌کنی بسیاری از بیماری‌ها مثل فلج اطفال در خانه‌های بهداشت انجام شده که در سال گذشته یک‌هزار خانه بهداشت روستایی در کشور و 120 خانه بهداشت در مازندران به بهره‌برداری و افتتاح رسیده و امسال نیز در صورت تامین اعتبارات لازم، یک‌هزار خانه بهداشت دیگر نیز در کشورمان افتتاح می‌شود.

جان‌بابایی کلینیک‌های ویژه را از دیگر راه‌های ورودی مردم به حوزه سلامت برشمرد و گفت: ساخت کلینیک‌های ویژه از اولویت‌های این دانشگاه در سال آینده است تا مردم در فضایی که دولت برای آنها ایجاد کرده است، راحت و در آرامش مشکلات درمانی خود را برطرف کنند.

وی در پایان با بیان اینکه کارهای عقب‌مانده و به زمین‌مانده زیادی در حوزه سلامت مازندران وجود دارد که با مشارکت مردم و مسئولان باید انجام گیرد، گفت: با توجه به اهمیت مسائل اجتماعی در حوزه سلامت، معتقدیم که هر کسی بتواند یک شغل ایجاد کند، هم از بیمار شدن یک فرد جلوگیری شده و هم به رفع مشکلات امنیت غذایی و سلامت نیز کمک کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار