مدیر کل آموزش و پرورش یزد از ورود 207 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید به مدارس این استان خبر داد که نسبت به سال تحصیلی گذشته، شش درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۲۷۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 08 August 2016
به گزارش تابناک یزد،احمد شیرزاد افزود: 12 درصد از این تعداد دانش آموز در مدارس غیر دولتی، سه درصد نمونه دولتی ، چهار درصد مدارس شاهد و یک درصد استثنایی تحصیل خواهند کرد.
وی اضافه کرد: همچنین 16 هزار و 931 نوآموز در 350 مدرسه در مهرماه سالجاری راهی کلاس درس می شوند.
وی در ادامه از فرسودگی 30 درصد مدارس این استان خبر داد و با اشاره به اینکه این مدارس از ایمنی لازم برخوردار نیستند اضافه کرد: فرسودگی واحد های آموزشی بیشتر مربوط به نواحی یک و دو آموزش و پرورش شهر یزد است .
وی اظهار کرد: برای رفع این مشکل به کمک خیران و مشارکت مردم استان نیازمند هستیم و این مشارکتها در مدیریت مدارس هم از لحاظ مادی و معنوی موثر است.
وی در ادامه با بیان اینکه در سالجاری 380 نفر از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش می شوند و با ورود این تعداد، کمبود نیرو نخواهیم داشت تصریح کرد: همچنین امسال 480 نفر از معلمان و فرهنگیان این استان بازنشسته خواهند شد.
شیرزاد، طرح های المپیاد ورزشی درون مدرسه ای ، مدارس حامی پیشگیری از دیابت، تعالی مدیریت در 117 مدرسه و طرح سنجش سلامت را از جمله طرحهای موفق این اداره کل در سال تحصیلی گذشته برشمرد.
وی اضافه کرد: همچنین دانش آموزان این استان در جشنواره و مسابقات مختلف رتبه های خوبی را کسب کردند که این نشان از تلاش فرهنگیان و اولیا دانش آموزان است.
*** رسالت خبرنگار خطیر و مهم است
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه به روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه رسالت مهم و خطیری بر دوش دارند و همیشه با نقد منصفانه و صادقانه خود موجب رشد و بالندگی جامعه می شوند.
وی ضمن قدرددانی از خبرنگاران به خاطر انعکاس اخبار این اداره کل اظهار داشت: رسانه ها در پررنگ کردن فرهنگ مشارکت نقش مهمی دارند و بدون مشارکت مردم، آموزش و پرورش به شایستگی اداره نخواهد شد.
*** اجرای برنامه های نشاط در سطح مدارس
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش یزد هم گفت: در حوزه ورزش برنامه هایی برای نشاط و پویایی دانش آموزان برگزار شد که برگزاری المپیاد ورزشی در مدارس از جمله این برنامه هاست.
عباس دهقان، اجرای طرح حیات پویا را از دیگر برنامه بیان و اظهار کرد: این طرح باعث انسجام و شادابی در زنگ تفریح دانش آموزان شد.
***تحصیل 11 هزار و 245 دانش آموز اتباع خارجی در مدارس یزد
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش یزد از تحصیل 11 هزار و 245 دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان خبر داد و گفت: شش هزار و 218 نفر از این تعداد دانش آموز پسر و بقیه دختر هستند.
محمد حسین رادمنش با بیان اینکه 28 مدرسه خاص اتباع خارجی در استان دایر است ادامه داد: هشت هزار و 508 دانش آموز از اتباع خارجی در پایه اول تا ششم ابتدایی، هزار و 739 دانش آموز در دوره متوسطه اول و 998 نفر در دوره متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.
وی تصریح کرد: اتباع بیگانه از دوره پیش دبستانی استقبال نکردند و به همین علت بخش قابل توجهی از افت تحصیلی این افراد در سال اول ابتدایی در این دوره هاست.
*** 35 درصد مدارس یزد، خیری است
مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد نیر در این نشست خبری با بیان اینکه 35 درصد مدارس استان خیری است گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته هر ماه 1.5 پروژه آموزشی تکمیل و تحویل آموزش و پرورش می شود.
محمدی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال سه مدرسه در شهرهای اردکان و یزد به بهره برداری رسید گفت: همچنین در هفته دولت هم 12 طرح آموزشی افتتاح می شود.
وی تصریح کرد: برای رفع کمبود فضاهای آموزشی و تخریب و بهسازی مدارس به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم .
محمدی، مجموع تعداد کلاس های درس استان را هشت هزار مورد بیان کرد و افزود: سه هزار کلاس از این تعداد، غیر استاندارد و فرسوده بوده و نیاز به مقاوم سازی دارند.
معاون متوسطه آموزش و پرورش یزد نیز در مورد هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: درصد جذب دانش آموزان در رشته های مختلف تحصیلی براساس سند اشتغال استان صورت می گیرد.
محمود زارع افزود: هدایت تحصیلی بر اساس اشتغال 10 تا 15 سال آینده انها انجام خواهد گرفت.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش یزد هم گفت:در مجموعه آموزش و پرورش چهار تشکل رسمی شامل سازمان دانش آموزی، بسیج دانش آموزی، هلال احمر و انجمن اسلامی دانش آموزان وجود دارد.
علی سرداری با اشاره به کمبود بودجه در این بخش گفت: هیچ فعالیتی به خاطر مشکلات مالی، تعطیلی نشده و از هر فرصتی برای اجرای برنامه ها در این حوزه استفاده کرده ایم .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار