رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به هفته ایمنی غذا از مزرعه تا سفره اشاره کرد و گفت: ایمنی غذا یعنی اینکه چربی بالا نداشته باشد و فشار خون و دیابت را افزایش ندهد.وی نقش بهداشت در امینی غذا را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اگر بهداشت در تولید محصولی مانند شیر رعایت نشود بیماری‌ها افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۲۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 25 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی از یک سو و کم شدن تحرک در جوامع امروزی از سوی دیگر سبب افزایش وزن و کاهش سطح سلامت گردیده است. همچنین به دلیل نداشتن برنامه تغذیه ای سالم و استفاده بیش از حد از مواد غذایی نامناسب و فست فود، بیماری هایی از قبیل چربی خون، مشکلات مفاصل و ستون فقرات، بیماری های گوارشی و... گریبانگیر بیشتر افراد در مناطق مختلف دنیا شده است.

در ایران نیز با توجه به آمار اعلام شده از سوی وزیر بهداشت، نیمی از جمعیت کشور دچار اضافه وزن و چاقی بوده اند که نیازمند اصلاح برنامه تغذیه ای و حرکتی در مردم می باشد. از این رو هفته سلامت فرصتی مناسب برای آگاهی بخشی به جامعه و اصلاح رفتارهای نامناسب در راستای بالا بردن سطح ایمنی و سلامت در جامعه می باشد.

از این رو،انوش برزیگر پیش از ظهر امروز در همایش آوای سلامت در مدرسه متوسطه فاطمه زهرا (س) شاهد دختران ناحیه 2 رشت با ابراز خرسندی و شادمانی خود از حضور در جمع بانشاط دانش‌آموزان مدرسه مذکور اظهار کرد: شادی امروز بنده از حضور در جمع دانش‌آموزان مدرسه که روح پاک و ظریف دارند، وصف‌ناپذیر است. 

وی با بیان اینکه خداوند جهان هستی، عشق و زیبایی را آفریده است، افزود: آنکه که جان و روح را ساری و جاری کرده تا به حیات خود ادامه دهیم، جان جانان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به هفته ایمنی غذا از مزرعه تا سفره اشاره کرد و گفت: ایمنی غذا یعنی اینکه چربی بالا نداشته باشد و فشار خون و دیابت را افزایش ندهد.

وی نقش بهداشت در امینی غذا را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اگر بهداشت در تولید محصولی مانند شیر رعایت نشود بیماری‌ها افزایش می‌یابد.

برزیگر رعایت بهداشت را از دوران کودکی تاثیرگذارتر دانست و یادآور شد: باید مسواک زدن و غذا خوردن از دوران کودکی آموزش داده شود و مراقبت بسیار در آنچه تناول می‌کنیم داشته باشیم.

وی عدم تحرک را موجب افزایش بیماری به ویژه چربی خون بالا دانست و متذکر شد: ورزش و تحرک در حفظ سلامت جسم و روح انسان نقش بسیار مهمی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مراقبت از دوران کودکی تا پایان زندگی انسان را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: خودمراقبتی به معنای پیشگیری است و نباید خوددرمان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید به حقیقت و ایمان اعتقاد داشته باشیم، تصریح کرد: خداوند به بنده‌اش می‌فرماید «همه چیز را می‌توانید خلق کنید جز روح مرا».

برزیگر نقش انسان‌ها در جهان هستی را بارز دانست و خطاب به دانش‌آموزان، گفت: ذات خداوند در شماست و می‌توانید آن را تجلی کنید و هر کدام از شما در پایداری جهان هستی نقش دارید.

وی خودشناسی و خداشناسی را امری مهم دانست و یادآور شد: خشونت، خودستایی، طمع و... جزو خواسته‌های شیطانی است که باید از آنها پرهیز کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن درود بر ارواح پاک و طیبه شهدا و سلام بر جانبازان، ایثارگران و رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور، وزرا و... خاطرنشان کرد: تا شقایق هست باید برای مردم و خدا خدمت‌گزاری کنیم.

در حاشیه مراسم مذکور تعدادی از دختران دبستانی به هنرنمایی با حلقه‌های ورزشی پرداختند که مورد تشویق پرشور حاضران قرار گرفتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
باسلام آقای دکتر میهمان ما درمدرسه بودند وبسیار صحبتهای زیبایی را ارائه دادند ولی مطالب نوشته شده درسایت شما مربوط به چند نفر است که درآن همایش سخنرانی داشتند لطفا تفکیک نمایید.مطالب صحیح ودقیق مربوط در وبسایت معاونت تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش استان درج شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار