معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به لزوم نیازسنجی در وقف گفت: استان یزد در پنج حوزه نیازمند وقفیات جدید است.
کد خبر: ۲۷۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 06 August 2016

به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به مسابقات قرآنی که از سوی اوقاف و امور خیریه استان یزد برگزار می‌شود، از این مسابقات به عنوان یکی از معتبرترین مسابقات قرآن در سطح کشور یاد کرد و اظهار داشت: در کشور ما 35 تا 40 ارگان اقدام به برگزاری مسابقات قرآن می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از این مسابقات از سطح کمی و کیفی خوبی برخوردار نیستند، بیان کرد: بودجه و هزینه بسیاری در این زمینه می‌‌شود اما در نهایت حمایتی از حافظان، قاریان و فعالان قرآنی صورت نمی‌گیرد.

میرجلیلی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه بیشترین حمایت‌ها را از فعالان قرآنی می‌کند، خاطرنشان کرد: با وجود این حمایت‌ها، معتقدیم حق جامعه قرآنی ادا نمی‌شود و با توجه به محدودیت‌های مالی، نیاز به وقف در این حوزه به شدت احساس می‌شود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد یادآور شد: استان یزد در پنج حوزه نیازمند وقفیات جدید است که یکی از آنها وقف در حوزه قرآن و نشر معارف قرآنی است که امیدواریم خیران در این زمینه وارد عمل شوند و برای خود باقیات‌الصالحات باقی بگذارند.

میرجلیلی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از بقاع امامزاده‌ها درآمدی ندارند و برخی دیگر از امامزادگان نیز با رشد منفی نذورات به دلیل مشکلات اقتصادی مردم مواجه بوده‌اند، در این حوزه نیز نیازمند وقفیات جدید هستیم.

وی اظهار داشت: در زمینه ایجاد پایگاه‌های جدید فرهنگی، حوزه‌های علمیه و انجام امور خیر نظیر کمک به ازدواج جوانان نیز نیازمند وقفیات جدید هستیم و شایسته است خیران و واقفان قبل از انجام عمل وقف نیازسنجی به عمل آورند تا کار خیر و سنت حسنه وقفی که انجام می‌دهند بتواند گره‌گشای مشکلات جامعه نیز باشد.

میرجلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری طرح نشاط معنوی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان یزد اظهار داشت: در طرح نشاط معنوی که در راستای غنی‌سازی اوقاف فراغت جوانان و نوجوانان اجرا می‌شود، امسال هزار و 550 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که 700 نفر از این تعداد را خواهران و 850 نفر را نیز برادران تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در قالب طرح نشاط معنوی کلاس‌های حفظ موضوعی قرآن کریم، برگزاری برنامه‌های مهارت زندگی، کلاس‌های قرائت نماز، امام‌شناسی و ... برگزار می‌شود که برای برگزاری این دوره‌ها علاوه بر مبلغان بومی از توان و ظرفیت شش مبلغ اعزامی از قم نیز استفاده شده است.

میرجلیلی در مورد برگزاری مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه نیز اظهار داشت: مرحله شهرستانی این مسابقات امسال در استان یزد در 9 رشته برگزار شد و 822 نفر در آن شرکت کردند که 298 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد  ادامه داد: سال گذشته 23 نفر از استان یزد به مرحله کشوری این رقابت‌ها راه یافتند و امسال نیز تعدادی از شرکت‌کنندگان برگزیده بر اساس سهمیه اعلامی به مرحله کشوری مسابقات که قرار است در استان گیلان برگزار شود، راه خواهند یافت.

وی از حضور قاری بین‌المللی، استاد شاکرنژاد و حنانه خلفی حافظ قرآن کریم در مراسم اختتامیه این رقابت‌ها در مرحله استانی خبر داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار