پس از تعطیلی صنایع لبنی استان در ماههای گذشته ،در ماه اخیر نیز کارخانه پویا نخ ایلام به جمع صنایع تعطیل استان ایلام پیوست ،تعطیلات سلسه واری که مشکلات اقتصادی وافزایش آمار بیکاران استان را بدنبال داشته است.
کد خبر: ۲۷۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 06 August 2016
در طول ماههای اخیر عمده سخنان رییس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان ایلام حول محور فعال نمودن ،صنابع تعطیل ونیمه فعال استان بود،صنایعی که عمدتا بدلایل مشکل نقدینگی وبدهکاری معوق به سیستم بانکی یکی پس از دیگری تعطیل شده ومتعاقب آن بیکاری جمعی از کارگران را رقم زدند.

به گزارش تابناک ایلام،براساس وعده وعیدهای متعدد مسئولین سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان ایلام،قرار بود با تعامل وتفاهم با سیستم بانکی استان واستمهال از آنان وهمچنین تامین نقدینگی صنایع کوچک ومتوسط استان ایلام که سالهاست بدلیل مشکلات اقتصادی راکد شده اند؛ به آنان نفسی دوباره داده شود شاید جانی گرفته  تا با احیاء اشان  بتوانند در سال اقتصاد ومقاومتی و در عمل گامی در راستای رفع مشکلات اقتصادی ودغدغه های اشتغال جوانان این دیار بردارند.


با گذشت قریب به نیمی از سال ،نه تنها اقدامی در جهت نجات صنایع نیمه فعال وراکد استان به عمل نیامد ،اما در طول ماههای اخیر تعطیلی تنها صنایع فعال استان وبیکاری جمع زیادی از کارگران این صنایع را شاهد بوده ایم ،این درحالیست  رفع مشکلات اقتصادی واشتغالزایی در استان از عناوین مهمترین برنامه ای روی میز مسئولین استان در سال جاری بوده است.


پس از تعطیلی صنایع لبنی استان در ماههای گذشته ،در ماه اخیر نیز کارخانه پویا نخ ایلام به جمع صنایع تعطیل استان ایلام پیوست ،تعطیلات سلسه واری که  مشکلات اقتصادی وافزایش آمار بیکاران استان را بدنبال داشته است.

پویا نخ یکی از شرکت های تولیدی است که در روز بالغ بر 50 تن پلی استر درجه یک را تولید و تعداد زیادی از شهروندان ایلامی و غیر ایلامی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم، مشغول به کار کرده که این عمل خود مصداق اقتصاد مقاومتی مطرح شده از جانب رهبر معظم انقلاب است.

شركت صنايع نساجي پويا نخ ايلام به عنوان يكي از واحدهاي بزرگ صنعتي فعال در زمينه توليد نخ پلي استر POY و )FDYنيمه كشيده و كشيده شده ) واقع در شهرك صنعتي ايلام به صورت سه شيفت در حال فعاليت بود؛ این شرکت از سال 88 پروانه بهره برداري دريافت  کرده و سالانه  26 هزار تن نخ پلي استر نيمه كشيده و كشيده شده را توليد مي كرد ،اینک با تعطیلی این کارخانه 130کارگر آن از کاربیکارشده وباعث تحمیل مشکلاتی به خانواده های آنان شده است.

معاون خانه کارگر ایلام از تعطیلی شرکت پویا نخ و بیکار شدن 130 کارگر آن انتقاد کرد.

«سید حیدر موسوی» در گفتگو با خبرنگار ایسنا ، با انتقاد از تعطیلی شرکت «پویا نخ» و بیکاری 130 کارگر ، اظهار کرد: مدیرعامل این شرکت دلیل تعطیلی این واحد را کمبود نقدینگی و فقدان سرمایه در گردش عنوان کرده و متاسفانه دیدارهای مختلف وی با مسئولان ارشد استان برای حل این مشکل متاسفانه نتیجه بخش نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است، شاهد بیکاری کارگران باشیم، تصریح کرد: امیدواریم رایزنی‌های مسئولان استان با بانک صنعت و معدن در نتیجه دهد و این واحد تولیدی بتواند به حیات خود ادامه بدهد.

بی شک رفع مشکلات مالی ونقدینگی صنایع بی رمق استان ایلام می تواند حیاتی دوباره به آن ببخشد واین موضوع در گروه جدیت مسئولین وتعامل با سیستم بانکی  است ،سیستمی که تاکنون ساز خود را زده وبی توجه به دستورالعمل ها وابلاغیات دولت تنها به سودآوری ومنفعت طلبی سیستم خود اندیشیده وکک آنها از تعطیلی صنایع استان وبیکاری جوانان آن نمی گزد!البته نباید بی خیالی وبی توجهی  مسئولین سیاسی واقتصادی استان در تعطیلی صنایع استان را نادیده گرفت.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار