زباله تهدیدی برای نابودی طبیعت استان؛
.از طرفی بواسطه حضور مسافران در استان و عدم رعایت برخی از آنها در جمع آوری زباله همواره شاهد انباشت زباله در جنگل های مازندران می باشیم به گونه ای که در پاک‌سازی جنگل‌های امامزاده عبدالله (ع) شهرستان آمل در یک روز ...
کد خبر: ۲۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 25 April 2015

استان مازندران با توجه به جاذبه های توریستی وگردشگری با تولید روزانه ۳ هزار تن زباله و عدم بهره وری مناسب از آن دیگر به مرز هشدار و خط قرمز رسیده است. طوریکه هرازگاهی شنیده می شود زباله دانی شهرداری فلان شهر دیگر جایی برای دفع و حتی سوزاندن! زباله ها ندارد و بخاطر این مشکل در برخی از شهرهای استان مازندران چندین روز زباله در خیابانها رها می شد و وحشتناک تر از آن در برخی از این شهرها اقدام به دپوی زباله ها در جنگل ها می نمایند .

به گزارش تابناک زباله‌ها هر روز وسعت بسیار زیادی از جنگل‌های شمال در مازندران را به نابودی می‌کشاند. هرچند مشکل زباله و پسماند تنها به مازندران محدود نمی‌شود و استان‌های زیادی با آن درگیر هستند.اما باید پذیرفت زباله‌ها در مازندران بخشی جدا نشدنی از آب‌های زیرزمینی و طبیعت آن شده‌اند!

زباله و دفع غیراصولی آنها در جنگل ها تبعات زیست محیطی برای طبیعت زیبای شمال و مردم دارد، به گونه ای که آب آشامیدنی مردم را نیز در برخی از مناطق آلوده کرده است.از طرفی بواسطه حضور مسافران در استان و عدم رعایت برخی از آنها در جمع آوری زباله همواره شاهد انباشت زباله در جنگل های مازندران می باشیم به گونه ای که در پاک‌سازی جنگل‌های امامزاده عبدالله (ع) شهرستان آمل در یک روز مقدار هفت تن زباله جمع آوری شده است.

با این وضع و با توجه به حجم زیاد جنگل در مازندران و عدم پاکسازی بسیاری از آنها معلم نیست چه میزان دیگر از این زباله ها در دامان طبیعت رها شده که انباشت آنها می تواند صدمات جبران ناپذیری بر بدنه مناظر بکر و ویدنی استان متحمل کند.

از این رو ضرورت دارد مسئولین امر با اتخاذ تدابیر مناسب نسبت به رفع این مشکل اقدام تا حداقل نسبت به انجام وظیفه خود در قبال این نعمت خدادای اهتمام بیشتری نشان داه و با دست خود طبیعت بکر و زیبای مازندران را به نابودی نکشانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار