مدیر جهاد کشاورزی ایوان گفت: یک صد میلیارد ریال برای توسعه باغات انگور از اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.
کد خبر: ۲۷۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰ 03 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛عباس سرتنگی اظهار کرد:برداشت انگور در سطح باغات این شهرستان آغاز و پیش بینی می شود 2 هزار و 700 تن انگور برداشت شود.

وی افزود:از مجموع 290 هکتار باغ انگور این شهرستان، 250 هکتار آن بارور و ثمرده است.

وی تاکیدکرد:از 250 هکتار تاکستان بارور ایوان 60 هکتار انگور یاقوتی و 190 هکتار انگور عسگری است و میانگین برداشت انگور 25 تا 30 تن است و بیشترین میزان عملکرد نیز 52 تن در هکتار است.

سرتنگی با بیان اینکه این باغات به صورت غرق آبی و آبی است، یادآور شد: ارزش ریالی برداشت انگور در این شهرستان 60 میلیارد ریال است.

وی از برنامه توسعه باغات انگور این شهرستان در سال جاری به میزان 40 هکتار خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 120 هکتار به ظرفیت باغات انگور این شهرستان اضافه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ایوان اعلام کرد: یک صد میلیارد ریال برای توسعه باغات انگور از اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

وی گفت: اشتغالزایی این باغات 500 نفر به صورت مستقیم و یک هزار و 500 نفر به صورت غیر مستقیم است ضمن اینکه محصول برداشت شده علاوه بر عرضه به بازار استان در دیگر نقاط کشور همچون تهران، کرمانشاه و اسلام آباد نیز به فروش می رسد.

سرتنگی تاکید کرد: شهرستان ایوان بدلیل آب و هوای مناسب و وجود آب کافی یکی از مهمترین مناطق توسعه باغات میوه در استان ایلام است و مرغوب ترین انگور را دارد.

** افزایش سه هزار لیتری میزان آب مصرفی عشایر ایوان در فصل گرما
مسئول اداره امور عشایری ایوان گفت: در 10 روز اخیر میزان مصرف آب جمعیت عشایری این شهرستان از 2 هزار لیتر به سه هزار لیتر افزایش یافته است.

مجتبی احمدی اظهار کرد: میانگین توزیع و مصرف آب در بین عشایر ایوان تا قبل از این شش هزار لیتر بود ولی اکنون به 9 هزار لیتر افزایش یافته است.

وی افزود: در این شهرستان 316 خانوار عشایری سکونت دارند که هر ماه به طور میانگین 190 میلیون ریال برای تامین و توزیع آب آنها هزینه می شود.

احمدی یادآور شد: 2 دستگاه تانکر اجاره ای و یک دستگاه تانکر امور عشایری عملیات آب رسانی سیار به عشایر ساکن در این شهرستان را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: شهرستان ایوان دارای یک حلقه چاه تامین آب عشایر است که با اعتبار سه میلیارد ریال از محل اعتبارات اداره امور عشایری ایوان در سال 94 به بهره برداری رسید.

شهرستان ایوان با جمعیت 55 هزار نفر در شمال استان ایلام دارای 923 خانوار فعال عشایری است که در فصل قشلاق 520 خانوار و در ییلاق 608 خانوار کوچ می کنند.

شهرستان ایوان با جمعیت 55 هزار نفر در 35 کیلومتری شمال استان ایلام قرار دارد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار