کد خبر: ۲۷۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 03 August 2016

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سیستان و بلوچستان 47 درصد نا امنیها در زمینه خرید و فروش موادمخدر می باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان ،علی اصغر میرشکاری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:در سال گذشته استان سیستان و بلوچستان بهترین وضعیت امنیت از لحاظ شاخص های امنیتی را از آن خود کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر استان سیستان و بلوچستان جزو 10 استان اول کشور از نظر وضعیت امنیتی مطلوب می باشد.

وی تصریح کرد:بزرگترین چالش در موضوع امنیت استان بزرگ کردن یک اتفاق کوچک مرزی که به دلیل دارا بودن 1600 کیلومتر مرز مشترک و یک پنجم مرزهای کشور امری طبیعی به شمار می رود و نباید با برجسته کردن اخبار به نا امنی در استان دامن زد و در این زمینه باید آسیب شناسی صورت گیرد.

میرشکاری اضافه کرد: تلاش ما بر این است که مشکلات و موضوعات جامعه اجتماعی فرهنگی محور حل شود و به حیطه ی سیاسی امنیتی کشیده نشود .

وی افزود: با ایجاد سیستم های پایش تصویری در استان موفق شده ایم جرایم اجتماعی استان را تا 90 درصد کاهش دهیم.

وی اظهار کرد: در سال جاری موفق به دستگیری 3 نفر از مافیای مواد مخدر در استان شدیم که یکی از دلایل موفقیت در این زمینه اشراف اطلاعاتی بوده است و یک نفر از این مافیای دستگیر شده به جابه‌جایی بیش از 800 تن مواد مخدر اعتراف کرده است.

میرشکاری اضافه کرد: تهیه طرح جامعه امنیت پایدار در بخش‌های مختلف را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در بحث قاچاق در استان دو کالای اساسی مطرح می باشد افزود:یکی از این کالاها سوخت است که وارد می‌شود و دیگری دام ،که خارج می‌شود که در این راستا طرح جامعی با هدف مقابله با قاچاق کالا تهیه شده است.

معاون امنیتی انتظامی با بیان اینکه سوخت از استان‌ها دیگر کشور به روش‌های مختلف وارد استان می‌شود، اظهار کرد: با اقداماتی که در دستور کار داریم تلاش می‌کنیم، امسال قاچاق سوخت در استان را مهار کنیم.

این مسئول بیان کرد: 14 کشتارگاه در استان فعال است که می تواند زمینه ساز اشتغال باشد و با این کار می توان از قاچاق دام جلوگیری به عمل آورد.

میرشکاری تصریح کرد: سال گذشته 26 هزار تن گوشت به کشور تحویل داده‌ایم و درصدد این هستیم تا امسال این رقم را به 40 هزار تن برسانیم.

وی همچنین خبر شهادت سرباز رامسری توسط اشرار در استان را تکذیب کرد و گفت:چند روز پیش سربازی اهل گناباد در ایست بازرسی جنوب استان توسط راننده خودرو زیر گرفته شد و به شهادت رسید که عامل شهادت این سرباز نیز در مدت کوتاه دستگیر شد و درحال سیر مراحل قانونی می باشد.

میرشکاری اذعان کرد : آغوش رأفت نظام اسلامی به روی مجرمین نادم و پشیمان که حق الناسی ندارند باز است و این افراد می‌توانند برای گرفتن امان‌نامه اقدام کنند.

وی ادامه داد:در سال گذشته 64 نفر و امسال 12 نفر مجرم نادم امان نامه دریافت کرده اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار