کد خبر: ۲۷۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 02 August 2016


معاون اجتماعی بهزیستی استان البرز از بازگشت 800 کودک بازمانده از تحصیل دراین استان به مراکز آموزشی طی دو سال گذشته خبرداد و گفت: طرح پایگاه اجتماعی در محلات محروم وحاشیه ای به اجرا درآمده است .

به گزارش ایرنا،مهشید موقر روز سه شنبه درنشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری البرز افزود:دراجرای این طرح کودکان با رویکرد آسیب های اجتماعی و بازمانده از تحصیل شناسایی و مورد حمایت قرار می گیرند.

وی ادامه داد: بهزیستی بعنوان نهاد حمایتی با راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی تلاش خود را دراین زمینه بکار گرفته و لازم است همکاری بیشتری ازسوی دستگاه های اجرایی مسئول نیز دراین زمینه صورت گیرد .

وی ادامه داد: درسال گذشته 322 ماموریت مربوط به کودک آزادی از سوی مرکز اورژآنس اجتماعی صورت گیرد که در سالجاری تاکنون 69 نوع ماموریت دراین زمینه انجام شده است .

موقر گفت: اکنون پنج پایگاه اجتماعی در استان البرز راه اندازی شده و امیدواریم با توسعه این پایگاه بتوانیم گامهای موثرتری را دراین زمینه برداریم.

وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کم درآمد باهدف سرپرستی بهتر کودکان از دیگر اقدامات حمایتی بهزیستی به شمارمی رود.

مدیرکل اتباع و امورمهاجرین خارجی استان البرز نیز دراین نشست ادامه داد: درحوزه اتباع خارجی نیز درسال گذشته 23 هزار دانش آموز داشتیم که چهار هزار نفر آنان غیرمجاز بودند .

قاسم جهانبخش افزود: درسالجاری نیز شش هزار و 500 دانش آموز غیرمجاز داریم که درتلاش هستیم تابا مدیریت هرچه بیشتر زمینه تحصیل و بهره مندی آنان را از اموزش فراهم کنیم .

وی خاطرنشان کرد:اکنون مدت زمان شش روزه برای سال تحصیلی جدید برای این دانش آموزان پیش بینی شده که با هدف ارتقای سطح آموزشی و آگاهی آنان برنامه های مدونی داریم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار