رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از بازگشت یک میلیارد تومان شهریه اضافی دریافت شده به اولیا دانش‌آموزان خبر داد.
کد خبر: ۲۷۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 02 August 2016
مرضیه گرد معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش اظهار داشت: حدود یک میلیارد تومان از شهریه‌های اضافی که از اولیا دریافت شده بود، به آنها بازگردانده شد.

وی افزود: برخی از مدیران و موسسان اقدام به بازگشت این مبالغ اضافی به اولیا کرده اما برخی این کار را انجام ندادند که در این مورد ادارات کل آموزش و پرورش رأساً اقدام و مبالغ اضافی دریافت شده به اولیا بازگشت.

گرد در خصوص برخوردی که با متخلفان مدارس غیردولتی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برخورد بستگی به نوع تخلف دارد؛ اگر یک مدرسه بنر مربوط به شهریه این مدارس را نصب نکرده و یا در جای نامناسب گذاشته باشد تذکر داده می‌شود.

وی تأکید کرد: اگر موضوع تخلف دریافت هزینه‌های اضافی از مردم باشد، منجر به عزل مدیر مربوطه می‌شود؛ ضمن اینکه در مواردی علی رغم تذکر و اخطارها پرونده این موسسان یا مدیران متخلف به شورای مرکزی مدارس غیردولتی آمده و منجر به توقیف فعالیت یک تا 3 ساله و حتی تعطیلی دائم شده است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پلمپ 200 آموزشگاه تصریح کرد: پلمپ این مراکز توسط اداره اماکن عمومی انجام شده اما اطلاعات مربوط به این آموزشگاه‌ها از طریق سازمان مدارس غیردولتی ارسال شده است.

گرد افزود: طبق تفاهم نامه آموزش و پرورش با نیروی انتظامی با متخلفان آموزشگاه‌های آزاد برخورد قانونی انجام می‌شود ضمن اینکه به زودی تعداد دیگری از این مراکز پلمپ خواهند شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزشگاه‌های آزاد مجاز هستند که دانش‌آموزان را از سنین 6 تا 20 سالگی جذب کنند و اینکه اقدام به ثبت نام خردسالان می‌کنند هم تخلف محسوب می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار