کد خبر: ۲۶۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹ 30 July 2016
به گزارش ایرنا شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان در غم سالروز شهادت امام ششم شیعیان جهان غرق در ماتم و عزاست.
عاشقان امامت و ولایت شب گذشته و امروز در مسجد الزهرا (س) زاهدان به عزاداری پرداختند.
در این آیین نزارالقطری مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب شیعه جعفری به مداحی و نوحه خوانی پرداخت.
نزارالقطری در این آیین ضمن مداحی و نوحه خوانی در وصف ششمین امام شیعیان جهان در سخنانی گفت: سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) را نه فقط به شیعیان بلکه به اهل سنت هم تسلیت می گوییم چرا که برادران ما در این مصیبت هستند و به قول سرور ما آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر جهان تشیع، اهل سنت نه برادر ما بلکه جان ما هستند.
آیین عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) همچنین با مداحی حاج محمد رضا منصوری در حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع)، حسینیه مرزبانی، مسجد امام حسین(ع) محله پنج تن آل عبا و هیات انصارالحسین(ع) زاهدان پیش از ظهر امروز /شنبه/ برگزار شد.
حجت الاسلام محمد باقری مدیر حوزه های علمیه استان سیستان و بلوچستان با تسلیت سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت گفت: امام صادق نمادی از نرمش قهرمانانه در مقابل مخالفان بودند.
وی افزود: مبلغان اسلام حلقوم جهان اسلام و مظلومان عالم هستند و هر کس نمی تواند و یا نمی خواهد این چنین عمل کند خود را مبلغ و پیرو نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) نداند.
همچنین مساجد علی بن ابیطالب (ع)، المهدی (عج) ، امام جعفر صادق(ع)، صاحب الزمان(عج) و سایر مساجد و تکایای زاهدان از شب گذشته و امروز میزبان عزاداران ششمین امام شیعیان جهان بودند.
آیین عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) همچنین با حضور قشرهای مختلف مردم ولایتمدار شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، خاش، میرجاوه، سراوان، ایرانشهر، دلگان، بزمان، سرباز، کنارک، نیکشهر و چابهار در مساجد و تکایا برگزار شد.
برپایی ایستگاههای صلواتی و توزیع نذورات و برگزاری مجالس روضه خوانی در مساجد، منازل و اماکن عمومی از دیگر برنامه های اجرا شده در سالروز شهادت ششمین اختر آسمان امامت و ولایت در استان سیستان و بلوچستان است.
امام جعفر صادق(ع) در هفدهم ربیع الاول سال 83 هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشودند، پدرشان امام محمد باقر(ع) و مادر بزرگوارشان ام فروه بودند.
آن حضرت در سال 114 هجری در سن 31 سالگی به امامت رسیدند، دوران امامت ایشان مصادف بود با اواخر حکومت امویان که در سال 133 قمری به عمر آن پایان داده شد و اوایل حکومت عباسیان که از این تاریخ آغاز شد.
سرانجام امام صادق (ع) بر اثر توطئه های منصور عباسی در 25 شوال سال 148 هجری و در سن 65 سالگی مسموم و شهید و در قبرستان بقیع در مدینه مدفون شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار