استاندار قزوین گفت: توسعه بیابان زایی و افزایش آن نسبت به سال های گذشته تهدید جدی محیط زیست در استان است که آثار سوء آن دامن سایر استان های همجوار مانند البرز و تهران را نیز می گیرد.
کد خبر: ۲۶۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱ 29 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، فریدون همتی شامگاه پنجشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین که با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، افزود: در حال حاضر با توجه به افزایش دمای هوا و بارش های کم، شرایط سختی برای محیط زیست استان حاکم است که اگر هوشمندانه و کارشناسی شده عمل نشود با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.
وی، توسعه بیابان ها را تهدید جدی دانست که باید با همه ابزارها و امکانات خود با آن مقابله کرد زیرا با استمرار آن مدیریت بیابان ها در آینده سخت تر می شود.
همتی با بیان اینکه برای رفع این معضل یک تصمیم همه جانبه نگر و فراگیر گرفته شود، یادآور شد: طرح های بلند مدت با همکاری سایر دستگاه ها در راستای مقابله با این پدیده باید صورت گیرد زیرا در غیر این صورت کانون تهدید ریزگردها در کشور منشاء داخلی پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر مساحت بیابان های استان به معرض 100 هزار هکتار افزایش یافته که این مهم برای سلامت افراد مخاطره آمیز است.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه مسایل محیط زیست باید به یک دغدغه اجتماعی تبدیل شود، افزود: توسعه و حفظ محیط زیست دو موضوع در تضاد هم هستند که برای آنها باید تدابیری اندیشیده شود تا هیچ کدام به صورت تک بعدی عمل نکنند.
استاندار قزوین در پایان بر حمایت همه جانبه از محیط بانان تاکید و گفت: باید با فرهنگ سازی در جهت حفظ محیط زیست و ارزش های آن در جامعه میزان تخلف در آن را کاهش تا هزینه دولت و حکومت کاهش یافته و این منابع برای نسل های آینده به خوبی حفظ شود.
مدیرکل جدید اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین نیز در ادامه این نشست به اقدام های انجام شده طی سال های گذشته و سال جاری اشاره و افزود: اجرای طرح ملی مسیر سبز ساحل پاک در دو فاز، اجرای برنامه مدیریت پسماند و برنامه اکولوژی صنعتی در استان از مهمترین برنامه های این اداره کل است.
سیاووش شمسی پور افزود: اجرای طرح بررسی وضعیت کیفی آب های زیرزمینی دشت قزوین و وضعیت کیفی حواشی شهرها، احیای تالاب ها، راه اندازی نرم افزار پایش صنایع استان، افتتاح 4 مدرسه سبز و تشکیل اتاق فکر محیط زیست از دیگر اقدام هایی است که در گذشته اجرا و همچنان نیز دنبال می شود.
به گفته وی، کاهش بار آلودگی کارخانه سیمان آبیک و نیروگاه شهید رجایی با قطع استفاده از سوخت مازوت از دیگر دستاوردها و فعالیت های این اداره در دولت تدبیر و امید بوده است.
شمسی پور در پایان به طرح جامع آلودگی هوا اشاره و اضافه کرد: هماهنگی کاملی بین سیاست های محیط زیست و برنامه های استان است که قابل تقدیر بوده و هم اکنون از 51 طرح که مشمول ارزیابی محیط زیستند 21 عنوان به استان تفویض اختیار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار