کد خبر: ۲۶۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 29 July 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ولی‌الله سیف شامگاه پنج‌شنبه در حاشیه جلسه ستاد رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران در استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در سه‌ماهه نخست سال جاری رشد 44 درصدی تسهیلات نسبت به سال گذشته را داشته‌ایم که این نشان‌دهنده جهت‌گیری درست نظام بانکی است.

وی افزود: در سال 95 با توجه به شرایط مثبت بین‌المللی رخ‌ داده پیش‌بینی رسیدن به یک رشد 5 درصدی در اقتصاد را می‌توان کرد.

رئیس‌کل بانک مرکزی از ابلاغ اقداماتی به بانک‌ها در هفته آینده خبر داد و گفت: بر مبنای این ابلاغ بانک‌ها می‌توانند با ارز آزاد عملیات ارزی انجام دهند و صادرکنندگان هم می‌توانند با اطمینان خاطر ارزهای خود را به‌نظام بانکی عرضه کنند.

سیف در پاسخ به آخرین وضعیت پرونده حقوق‌های نجومی و مدیرعامل بانک ملت، عنوان کرد: این موضوع به مجامع بانکی ارتباط دارد و ربطی به بانک مرکزی ندارد؛ اما موضوع قابل‌توجه این بوده که دولت در این موضوع بسیار حساس است و با هرگونه اقدام غیراصولی که با شرایط غیرمتعارف ایجادشده مخالف است و برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: مصوبات شفاف‌کننده‌ای در مقابله با این موضوع ابلاغ‌شده و قطعاً برخورد جدی صورت خواهد کرد.

رئیس‌کل بانک مرکزی در خصوص وضعیت مدیرعامل بانک ملت یادآور شد: این پرونده در دست مرجع قضایی بوده و بخش نظارت بانک مرکزی نیز در حال بررسی است و نتایج بررسی را حتماً به مرجع قضایی اعلام می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار