پنجمین سال جشنواره ملی سفرنامه و خاطره نویسی در قالب نهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در دو رده سنی بالای 18 سال و زیر 18 سال 20 مرداد ماه همزمان با دهه کرامت برگزار و از هشت برگزیده تقدیر خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 27 July 2016
پنجمین سال جشنواره ملی سفرنامه و خاطره نویسی در قالب نهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در دو رده سنی بالای 18 سال و زیر 18 سال 20 مرداد ماه همزمان با دهه کرامت برگزار و از هشت برگزیده تقدیر خواهد شد.

به گزارش تابناک ایلام
؛واحد زهرایی اظهار کرد: در مجموع 460 اثر با موضوع های خاطره نویسی و سفرنامه امام رضا(ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت شاهچراغ (ع) و سایر امامزادگان به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

وی افزود: کار داوری آثار بخش فارسی جشنواره امسال توسط ظاهر سارایی، علی حسن سهراب نژاد و محمدعلی قاسمی و آثار بخش عربی توسط سید مهدی حسینی نژاد، محمدرضا شیرخانی و مالک عبدی که به تایید نهایی دبیرخانه بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در مشهد مقدس رسیده اند، انجام می شود.

زهرایی همچنین از انتخاب محمدعلی قاسمی به عنوان دبیر تخصصی جشنواره امسال با حکم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام خبر داد و گفت: 30 هزار فراخوان این جشنواره به 2 زبان فارسی و عربی در ایران و عراق توزیع شد و علاقه مندان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کردند.

به گفته زهرایی، پنجمین سال جشنواره ملی سفرنامه و خاطره نویسی در قالب نهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در دو رده سنی بالای 18 سال و زیر 18 سال 20 مرداد ماه همزمان با دهه کرامت برگزار و از هشت برگزیده تقدیر خواهد شد.

وی افزود: نفر اول این مسابقه به جشنواره سراسری رضوی که همزمان با میلاد امام رضا (ع) در مشهد برگزار می شود، راه می یابد.

زهرایی اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه اطهار به ویژه امام رضا (ع) و گرامیداشت تولید کنندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت، معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده تر این آثار را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره رضوی ایلام، بخش های اصلی این جشنواره را سفرنامه نویسی و خاطره نویسی به دو زبان فارسی و عربی و بخش ویژه را نیز سبک زندگی ایرانی، اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و مشهد اولی ها عنوان کرد.

جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با موضوع های مختلف فرهنگی، هنری و علمی برای چهاردهمین دوره همزمان با دهه کرامت از میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) با هدف توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در سراسر کشور برگزار می شود که امسال استان ایلام برای نهمین سال میزبان این جشنواره خواهد بود.

این جشنواره در استان ایلام از سال 87 آغاز و تاکنون بصورت متوالی همه ساله در رشته های مختلف پیامک رضوی، تحقیق و پژوهش با موضوع رضوی و سفرنامه و خاطره نویسی برگزار شده است. /ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار