جانشین رئیس پلیس راهور شهرستان قم خبر داد:
بر اساس آمار و بررسی های صورت گرفته، یکی از علت های اصلی مرگ موتورسیکلت سواران، وارد شدن ضربه به ناحیه سر و گردن به علت استفاده نکردن از کلاه ایمنی است ، از ابتدای امسال تاکنون، 65 درصد از تصادف های منجربه فوت در قم مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است.
کد خبر: ۲۶۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱ 27 July 2016
به گزارش تابناک قم، جانشین رئیس پلیس راهور شهرستان قم اظهار داشت استفاده از کلاه ایمنی به عنوان یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین شیوه های ایمن سازی و هم چنین یکی از ابتدایی ترین و بهترین راه ها برای تامین و صیانت از حیات انسان ها در عرصه حمل و نقل با این وسیله نقلیه می باشد که همواره مورد تاکید پلیس است.

وی تاکید کرد: فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی باید توسط خانواده ها در میان فرزندان نهادینه شود تا شاهد کاهش آسیب های وارده به موتورسیکلت سواران شویم.

به گفته عرب، شتاب، سبقت از سمت راست، تغییر مسیرهای ناگهانی و رعایت نکردن فاصله با وسایل نقلیه از تخلف های موتورسیکلت سواران است که منجربه حوادث تلخ می شود.

وی بیان کرد: موتورسیکلت فاقد هرگونه سیستم محافظت کننده در هنگام تصادف است و با توجه به سرعت بالایی که دارد به هنگام تصادف صدمه های جبران ناپذیری به نقاط حساس بدن به ویژه سر و صورت وارد می شود.

عرب لاریمی اضافه کرد: این وسیله نقلیه که در اصل می تواند وسیله نقلیه مفیدی باشد با وجود رانندگانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا می گذارند، تبدیل به وسیله مضری برای شهروندان شده است.

جانشین رئیس پلیس راهور شهرستان قم، عبور موتورسیکلت سواران از پیاده رو را یکی از معضلات شهری دانست و گفت: فراز از معضل ترافیک و چراغ راهنمایی و هم چنین ترجیح نفع شخصی بر منافع جمعی، از مهم ترین عوامل حضور موتورسیکلت سواران در پیاده روهاست که این امر موجب سلب آسایش و آرامش عابران در سطح پیاده روها شده و در اکثر مواقع نیز منجربه تصادف می شود.

وی بیان کرد: آموزش و فرهنگ سازی از طریق رسانه ها و هم چنین برقراری تعامل شایسته و مطلوب بین پلیس و مردم می تواند عوامل مهمی برای کاهش تخلف هایی باشد که در متن جامعه و با نادیده گرفتن قوانین راهنمایی و رانندگی توسط موتورسیکلت سواران صورت می گیرد.

به طور میانگین در طول 24 ساعت 30 تا 35 حادثه مربوط به موتورسیکلت سواران در استان قم رخ می دهد که منجربه مصدومیت 35 تا 40 تن می شود؛ حدود 350 هزار دستگاه موتورسیکلت در استان قم تردد دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار