مدیرکل امور پشتیبانی امور دام خراسان رضوی گفت: امروز در خراسان رضوی تولید انواع محصولات دامی بیش از حد نیاز است که اضافه آن باید به خارج استان منتقل شود اما به دلیل مساحت زیاد استان با مراکز عمده مصرف مانند تهران و نیز افزایش هزینه‌ها و تأمین نیاز مراکز پرمصرف، طی سال‌های گذشته مشکلات اساسی برای فروش این محصولات برای تولیدکنندگان ایجاد شده است.
کد خبر: ۲۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۹ 23 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، احمد دلقندی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور پشتیبانی امور دام خراسان رضوی با اشاره به اوضاع نامناسب تولیدات داخلی سالیان گذشته در کشور، اظهار کرد: نبود خودباوری و توجه نکردن به تولیدات داخلی و سیاست‌های اقتصادی مبتنی بر واردات به مرور از تولیدات داخلی کاسته و به واردات افزوده است که متأسفانه در این برهه از زمان، بخش کشاورزی بیشترین آسیب را در این نابسامانی مدیریتی و اقتصادی کشور دیده است.

مدیرکل امور پشتیبانی امور دام خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر فضای حاکم بر دولت با نظارت جهاد کشاورزی، فضای تولیدگرایی برای تأمین نیازهای مردم از منابع داخلی است، گفت: این فضا و سیاست دولت شرایط را برای تمامی فعالان بخش کشاورزی به ویژه فعالان بخش دام و طیور فراهم آورده تا بتوانند با توجه به اقتصاد مقاومتی و اتکا به ظرفیت‌های داخلی نیازهای مردم را تأمین کنند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به اهداف یادشده، بهره‌وری منابع و به کارگیری تمامی نیروی انسانی خبره در بخش دولتی و سعی همه تشکل‌های بخش کشاورزی با عزم ملی است که با هماهنگی یک مدیریتی انجام می‌شود که روحیه جهادی داشته باشد.

دلقندی، استان خراسان رضوی را به عنوان یکی از استان‌های برتر در زمینه تولیدات دامی کشور دانست و خاطرنشان کرد: خراسان رضوی، استانی مهم و تأثیرگذار در زمینه تولید انواع مواد پروتئینی است که مقدار قابل توجهی از نیازهای سایر کشور را نیز فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: خراسان رضوی با 14 میلیون واحد دامی، 800 تن تولید شیر، 85 هزار تن تخم‌مرغ، 130 هزار تن گوشت مرغ و 85 هزار تن گوشت قرمز و همچنین فعالیت‌های شرکت و تشکل‌های فراوان و قدرتمند از مهم‌ترین استان‌‌ها در تولید داخلی محسوب می‌شود.

مدیرکل امور پشتیبانی امور دام خراسان رضوی مشکلاتی را نیز در این حوزه بیان کرد و گفت: بخش زراعت به علت محرومیت منابع آب و خاک نتوانسته علوفه مورد نیاز دام و طیور را تأمین کند که این امر سبب افزایش واردات شده است؛ در حال حاضر خوراک مورد نیاز دام استان 5 میلیون و 880 هزار تن است که 3 میلیون و 950 هزار تن آن در داخل تأمین و مابقی از دیگر کشورها وارد می‌شود.

وی ادامه داد: امروز در خراسان رضوی تولید انواع محصولات دامی بیش از حد نیاز است که اضافه آن باید به خارج استان منتقل شود اما به دلیل مساحت زیاد استان با مراکز عمده مصرف مانند تهران و نیز افزایش هزینه‌ها و تأمین نیاز مراکز پرمصرف، طی سال‌های گذشته مشکلات اساسی برای فروش این محصولات برای تولیدکنندگان ایجاد شده است.

دلقندی از تمامی فعالان بخش کشاورزی، دولتی و خصوصی خواست تا برای رسیدن به اهداف بیان شده که در نهایت سبب تعادل و ثبات در عرضه و تقاضا می‌شود به خواسته‌های مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان توجه داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار