رئیس کمیته به‌کاپ استان قم خبر داد
رئیس کمیته به‌کاپ استان قم از اعزام تیمی متشکل از 15 ورزشکار آماده به رقابت‌های به‌کاپ قهرمانی مردان و بانوان ایران خبر داد.
کد خبر: ۲۶۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵ 22 July 2016
به گزارش تابناک قم، جعفر جعفر‌ی‌مجد اظهار کرد: برای اعزام بهترین‌های به‌کاپ استان قم به رقابت‌های قهرمانی کشور، یک دوره مسابقات انتخابی در استان برگزار شد و در نهایت ترکیب تیم‌های بانوان و آقایان قم را برای رویارویی با حریفان شرکت کننده در این پیکارها مشخص کردیم.

وی با بیان اینکه مسابقات به‌کاپ قهرمانی کشور در نخستین روز مرداد ماه به میزبانی تهران به انجام می‌رسد، بیان کرد: اعزام تیم به‌کاپ هیات قم در هر دو بخش آقایان و بانوان انجام می‌شود و مجموعا 15 ورزشکار این رشته به نمایندگی از قم برای کسب عناوین برتر به میدان می‌روند.

رئیس کمیته به‌کاپ استان قم با بیان اینکه 20 نفر در رقابت‌های انتخابی هر دو تیم مردان و بانوان به‌کاپ قم حضور داشتند، عنوان کرد: در بخش بانوان انتخابی استان خانم‌ها سمیه طلیقی، نسرین دانشور، فاطمه میرزابابایی، نجمه انصاری، معصومه جامع، نرگس جعفری، فاطمه محمدی، الهام محمدی، زهرا امیری، الهه اسکندری، طوبا مصطفی‌زاده، خودکار و بهزادی به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه اعزام‌های هیات قم به این دوره از مسابقات در دو رشته به‌کاپ و به‌کاپر انجام می‌گیرد، عنوان کرد: در قسمت به‌کاپ چهار نفر برای تیم قم به میدان می‌روند که این نفرات خانم‌ها سمیه طلیقی، فاطمه محمدی، الهام محمدی و زهرا امیری هستند.

جعفری‌مجد بیان کرد: در قسمت به‌کاپر نیز خانم‌ها فاطمه میرزابابایی، الهه اسکندری، طوبا مصطفی‌زاده و نرگس جعفری نمایندگان تیم محسوب می‌شوند، ضمن اینکه در بخش آقایان نیز مجموعا پنج نماینده قم در مسابقات هر دو بخش به‌کاپ و به‌کاپر قهرمانی کشور به میدان می‌روند.

وی خطارنشان کرد: ناصر لسانی و علی منفرد به عنوان تیم (الف) و محمد ونکی‌فراهانی به همراه حمید منصوری به عنوان تیم (ب) به‌کاپ قم در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند، ضمن اینکه ناصر لسانی و علی منفرد به عنوان تیم (الف) و جعفری جعفری‌مجد و محمد مولوی به عنوان تیم (ب) در قسمت به‌کاپر این رقابت‌ها با حریفان مسابقه می‌دهند.

رئیس کمیته به‌کاپ استان قم که مسوولیت مربیگری تیم به‌کاپ قم را نیز بر عهده دارد، عنوان کرد: سرپرستی این تیم بر عهده محمد ونکی‌فراهانی است و این دوره از مسابقات با حضور برترین‌های کشور در روز جمعه اول مرداد ماه برگزار می‌شود و امیدوارم که با دست پر بازگردیم.

وی با اشاره به سوابق رشته به‌کاپ در ایران، اظهار کرد: این رشته ورزشی از پنج سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده و با تائید وزارت ورزش و جوانان ابتدا فعالیت خود را به عنوان زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی آغاز کرد و سبک‌های زیر مجموعه انجمن به‌کاپ به نام‌های به‌کاپ، به‌کاپر، به‌کاپ ساحلی و به‌بال هستند.

جعفری‌مجد در پایان بیان کرد: ورزش‌های به‌کاپ را می‌توان در اماکن مختلف نظیر کفپوش‌های ورزشی، زمین‌های چمن و ساحلی و تمامی سطوح مسطح در فضاهای روباز یا سرپوشیده انجام داد و ورزشی است که می‌تواند موجب پرورش قدرت تفکر، تمرکز و ایجاد آرامش شود و حتی یک تفریح سالم برای گذران اوقات نوجوانان، جوانان و بزرگسالان باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار