مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه اجازه بی حرمتی به اصحاب رسانه را نخواهم داد، گفت: اگر قرار است امروز خانه مطبوعات صحبت نکند واقعا وجودش بی معناست.
کد خبر: ۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸ 03 February 2015

به گزارش خبرنگار شبستان،دکتر بهزاد مریدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز (14بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هیچ گاه قدرت اندیشه به ویژه در اسلام قابل شناخت برای تحلیلگران غرب نبود و نیست، گفت: انقلاب اسلامی ما با انقلاب های دیگر قابل قیاس نبوده است.

وی از صدور مجوز تمام بخش های نشر کتاب به استان فارس از اول سال 94 خبر داد و یادآور شد: با برنامه ریزی در اداره چاپ و نشر و انجمن اهل قلم استانی صورت می گیرد تا سرعت ممیزی کتاب ها بگیرد.

مریدی افزود: برنامه دهه فجر برای کودکان در «گذرهنر» از 9 تا 12 برگزار شده بود که متاسفانه به خاطر بازگشایی گذر موفق نشدیم این برنامه را اجرایی کنیم و نامه ای برای ما در خصوص این گذر نیامده است.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به نگاه تولی گری فرهنگ اصرار دارد که فرهنگوران مراکز گوناگون داشته باشند تا بتوانند ارائه اثر کنند، اظهار داشت: باید باغ های هنر در جای جای شهر ما باشد که بتوانند ارائه آثار دهند چرا که همه استطاعت مالی ندارند، ما خود را متولی فرهنگ می دانیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس افزود: در خصوص تالار مهر شیراز نیز تیمی به تهران اعزام شده تا بتوانند بودجه این مهم را در مجلس برنامه ریزی کنند.

این مقام عالی فرهنگی در خصوص موسیقی و واکنش علما و روحانیون، نیز گفت: تعداد کنسرت ها در زمان حضور من نسبت به مدت مشابه در سال های گذشته کمتر شده است و نگاه چندگانه کار برای مدیران اجرایی سخت می کند اما سعی می کنیم به تمام گروه ها و سلایق احترام بگذاریم و رویکرد حوزه موسیقی در آموزش و پژوهش خواهد بود و می خواهم فرهنگ و هنر را از دید سیاسی دور کنم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه سینما هم کمبود داریم، اضافه کرد: 2 سینمای تخریب شده داریم که در صورتی که یارانه هایی تخصیصی از سوی وزارت خانه ارائه شود سالن ها را به صورت چند منظوره ایجاد خواهیم کرد و امیدواریم مجموعه «خلیج فارس» با راه اندازی سریع پنج سینما بتواند به رفع این کمبودها کمک کند.

مریدی افزود: مصالحه و مساحمه نمی کنم و همواره پشتیبان اهالی فرهنگ، هنر و رسانه بودم و ترددی نداشته باشید پشتیبان رسانه ها خواهم بود من فقط اتفاق را شنیدم اما پیگیری خواهم کرد خانه مطبوعات باید پشت رسانه ها بایستد و اجازه ندهد حتی مریدی، مدیر کل به خبرنگاران توهین کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه اگر قرار است امروز خانه مطبوعات صحبت نکند واقعا وجودش بی معناست، خانه مطبوعات انجمن صنفی خبرنگاران است، افزود: اگر قرار است اتفاقی برای یک خبرنگار بیفتد و انجمن های مرتبط سکوت کنند بی عزتی شامل همه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اجازه بی حرمتی به اصحاب رسانه را نخواهم داد، اظهار داشت: بابت نقد و نگاه نقادانه رسانه ها نباید به آنان خرده گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار