معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برای ثبت جهانی غار پراو در کرمانشاه تلاش می‌شود و در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۲۵۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 12 July 2016
   به گزارش تابناک کرمانشاه علیرضا مرادی‌بیستونی  با اشاره به ظرفیت گردشگری ورزشی غار پراو در استان کرمانشاه اظهار داشت: غار پراو که یکی از عمیق‌ترین و صعب‌العبورترین غارهای جهان است برای غارنوردان حرفه‌ای سراسر جهان ظرفیتهای گردشگری ورزشی فراوانی دارد.
 وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد غار پراو که لقب اورست غارهای جهان را به آن اطلاق کرده‌اند، گفت: غار پراو واقع در در ضلع شمالی کارخانه سیمان در شهرک بیستون با عمق 751 متری، ارتفاع 3100 متری از سطح دریا و 21 حلقه چاه یکی از عمیق‌ترین و صعب‌العبور‌ترین غارهای آسیا و جهان است.
مرادی‌بیستونی با بیان اینکه غار پراو تاکنون ثبت جهانی نشده است، افزود: امکان دارد که این غار از سوی سازمان تربیت بدنی ثبت جهانی شده باشد و سازمان میراث فرهنگی گردشگری در نظر دارد که پیگیری‌های لازم را برای ثبت جهانی این عمیق‌ترین غار جهان انجام دهد و آن را در دستور کار خود قرار دهد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه غار پراو با عمق 751 متر و ارتفاع 3100 متری از سطح دریا از عمیق‌ترین و صعب‌العبور‌ترین غارهای جهان است، بیان کرد: تاکنون 56 نفر از کوهنوردان ماهر که قصد عبور از این غار را داشتند، جان خود را از دست داده‌اند.
مرادی‌بیستونی عبور از غار پراو را یکی از صعب‌العبور‌ترین غارهای جهان برای کوهنوردان حرفه‌ای دانست و اظهار کرد: در مکانهایی از این غار کوهنورد برای عبور از این مسیر دشوار مجبور است برای عبور از دهانه یک چاه به چاه دیگر مسیرهای باریکی را به صورت سینه خیز حرکت کند و رعب و وحشت زیادی در دل کوهنوردان به دلیل عمق زیاد غار و چاه و تاریکی فراوان ایجاد می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار