کد خبر: ۲۵۸۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 11 July 2016
حجت الاسلام اسماعیل تدینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وقف های انجام شده در این مدت شامل زمین مسکونی و کشاورزی، منزل، خانه عالم، زینبیه، 66 نخل خرما، مسجد و کتابخانه بوده است.
وی ادامه داد: برای انجام امور مذهبی و خیریه، این وقف ها از سوی واقفان انجام شده که بیشترین آنها در این مدت به ترتیب در شهرستان زابل 13 مورد و زاهدان سه مورد اختصاص داشته است.
وی افزود: وقفیات ماه مبارک رمضان سالجاری استان به دلیل افزایش تعداد مبلغان اعزامی به مناطق مختلف و تاکید آنان بر ترویج فرهنگ وقف از رشد 2 برابری نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: همچنین 51 وقف جدید از ابتدای سالجاری تاکنون در استان به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام تدینی اظهار داشت: حدود 9 هزار موقوفه در استان وجود دارد که تاکنون نیمی از آنها به ثبت رسیده و یکی از مهمترین اولویت های این نهاد ثبت تمامی موقوفات در شهرستان های فاقد اداره اوقاف است.
وی تصریح کرد: موقوفاتی در شهرستانهای فاقد اداره اوقاف در استان توسط روحانیان و ائمه جمعه اداره می شوند.
وی خاطر نشان کرد: تلاش می شود با اطلاع رسانی مناسب و بیان فعالیت های اوقاف در زمینه نگهداری موقوفات، مردم را در این کار خیر مشارکت دهیم.
وی ادامه داد: برادران اهل سنت نیز در امر موقوفات بسیار فعال هستند و از آنها درخواست می شود تا موقوفات خود را در سیستم اوقاف ثبت کنند تا با گذشت زمان دست خوش تغییرات نشود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تلاش می شود تا میل و رغبت کافی را برای این افراد ایجاد کنیم تا موقوفات خود را به ثبت برسانند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار