رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:واکنش شریعتمداری به انتشار فیش حقوقی منتسب به وی؛چه کسی بر پیکر کیارستمی نماز خواند؟؛یک بازيگر زن دیگر به شبكه جم پيوست و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۵۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱ 10 July 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نظر وزیر بهداشت درباره نامزدی روحانی

روزنامه شهروند امروز یکشنبه 95/4/20 گفت و گویی با سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت انجام داده است که آقای هاشمی در بخشی از این گفت و گو درباره نامزدی آقای روحانی برای انتخابات آینده گفت؛ مردم باید تصمیم بگیرند که چه کسی رئیس‌جمهوری آینده می‌شود. آقای روحانی باید تصمیم بگیرد که اصلا برای دوره بعد می‌آید یا خیر. اگر ایشان رئیس‌جمهوری بعدی بودند باید انتخاب کنند که چه کسی وزیر بهداشت باشد و بعد مجلس باید تأیید کند. ما برای یک دوره آمدیم، این دوره هم یک‌سال و یکی- دوماه از آن بیشتر باقی نمانده است.

اشرافی‌گری از زمان هاشمی رواج یافت

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه گفت چرا مردم باید از تجمل و پیشرفت محروم باشند؟ همین سخنان وی به تجمل گرایی دامن زد. حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی صبح امروز در نشست خبری با موضوع حقوق های نجومی گفت: جنگ نرم همیشه بزرگترین خطر برای جامعه است. امروز بعد از ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی که استکبار جهانی و عوامل آن با همه قدرت به جنگ با انقلاب برخواسته اند نتوانسته اند راه به جایی ببرند از این روز وضع مبارزه عوض شده است.

فرق روحانی و احمدی نژاد از دیدگاه غرویان

آیت الله غرویان در گفت و گویی اظهار داشت: مهمترین اقدام روحانی، شفافیت او در حوزه اقدامات اقتصادی و مقابله با فساد است.وی تصریح کرد: مهمترین تفاوت دکتر روحانی در برابر احمدی نژاد این است که ایشان در برابر ملت تواضع دارد و می گوید باید در برابر ملت پاسخگو باشیم و اگر خلافی هم شده عذرخواهی کنیم و شرمنده ملت باشیم. اما روحیه رئیس دولت قبل این چنین نبود، بلکه هیچگاه عذرخواهی نمی کرد و از یک تبختری در برابر مردم برخوردار بود و هیچگاه خلاف سخن خود را نمی پذیرفت.غرویان ادامه داد: به نظر من، وقتی مسئولی، خطای فاحشی انجام می دهد باید استعفا بدهد. آقای روحانی استعفا از رئیس صدوق توسعه ملی را پذیرفت که همین موضوع نشان می دهد شخص روحانی اماده برخورد با تخلفات است. این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: می توان به صراحت عنوان کرد که آقای روحانی جلوی تخلف را می تواند بگیرد. بسیاری از این تخلفات در دولت قبل بلکه با ارقام بیشتر صورت می گرفت ولی لاپوشانی و مخفی کاری می شد که همین امر لطمه بزرگی به مردم و جامعه بود. وی با بیان اینکه احمدی نژاد کابینه خود را خط قرمز می دانست گفت: روحانی خط قرمز ندارد و این معنایی برای او ندارد. کابینه یعنی چه؟ کابینه یک مجموعه از افرادی هستند که باید خدمتگذار ملت باشند و ملت این افراد را به قدرت رساند. روحیه پاسخگویی باید در مسئولین نظام باشد.غرویان افزود: به نظر من، پرونده احمدی نژاد برای همیشه بسته شده و مختومه است، از نظر ما خیلی نباید به ایشان پرداخته شود، چون اینها دنبال این هستند که دوباره با همین بحث ها خودشان را مطرح کنند. احمدی نژاد ضربه بزرگی به سیاست، اخلاق و اقتصاد کشور وارد کرد.انتخاب این گفت و گو را منتشر کرده است.

تعداد زیادی از مدیران بیش از 50 میلیون حقوق دریافت می کنند

آیت الله حسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگوییبا بیان اینکه متاسفانه تعداد بسیاری از مدیران ما حقوق های کلانی را بیش از 50 میلیون دریافت کرده اند، تأکید کرد: برخورد با موضوع اشرافی گری امری جدی و ضروری در جامعه است و باید مسئولین ما تدبیر ویژه ای را برای آن اتخاذ کنند.میزان این خبر را منتشر کرده است.

بعید است اصولگرایان در مورد احمدی نژاد اجماع کنند

احمد سالک کاشانی درباره برنامه اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: هنوز صحبت درباره این موضوع زود است چون محافل اصولگرایی هنوز وارد بحث نشدند تا مشخص شود با یک یا چند نامزد به میدان رقابت سیاسی سال 96 پا می گذارند. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره نگاه اصولگرایان به تحرکات انتخاباتی محمود احمدی نژاد تأکید کرد: شورای نگهبان درباره احمدی نژاد تصمیم می گیرد. گرچه نباید در انتخابات ریاست جمهوری ریسک کرد و حتما باید کسی حمایت شود که بیشترین شانس پیروزی را دارد اما احمدی نژاد می گوید "بیایم با مشایی می آیم" که اشکال اصلی همین جاست. از این رو بعید است اجماعی در جریان اصولگرا برای حمایت از احمدی نژاد اتفاق بیفتد. مثلث آنلاین این خبر را منتشر کرد.

تحصن یک نماینده در استانداری

حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد در اهواز با اعتراض نسبت به بحران بی‌آبی در این شهرستان اظهار کرد: متأسفانه عدم توجه وزارت نیرو و مسؤولان به شهرستان شادگان این شهر در حال نابودی است.وی افزود: بحران بی‌آبی در شادگان بی‌داد می‌کند، نخیلات این شهرستان به نابودی کشیده شد و کشاورزی دیگر جانی ندارد و باز هم مسؤولان بی‌توجهی‌ها را نسبت به این منطقه محروم و نیازمند روا می‌دارند.نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به تحصن خود در استانداری ادامه می‌دهیم، تصریح کرد: تا زمانی که مسؤولان استانی و وزارت نیرو برای رفع مشکل بی‌آبی شادگان اقدام نکنند در استانداری به تحصن خود ادامه می‌دهم و از آن خارج نمی‌شوم. فارس این خبر را منتشر کرد.

چه کسی بر پیکر کیارستمی نماز خواند؟

مراسم بدرقه  پیکر  عباس کیارستمی صبح امروز با حضور مردم و هنرمندان کشور از مقابل مرکز آفرینشهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.نماز کیارستمی توسط حجت الاسلام دعایی خوانده شد.

نمایندگان پارلمان ایران و آمریکا مذاکره کنند

فلاحت پیشه نماینده مجلس درباره لزوم مذاکره میان نمایندگان مجلس ایران و آمریکا درباره برجام گفت: «مذاکره پارلمانی با نمایندگان آمریکا می تواند به دفع شر کمک کند و این مذاکره الزاما به معنای تعاملاتی که در قالب گروههای دوستی شکل می گیرد نیست. اصلا قرار نیست میان ایران و آمریکا گروه دوستی پارلمانی شکل بگیرد چراکه من معتقدم هنوز دو کشور دشمن یکدیگر هستند و آمریکایی ها کماکان در فاز دشمنی با ایران قرار دارند.»این مطلب در فرارو منتشر شده است.

واکنش شریعتمداری به انتشار فیش حقوقی منتسب به وی

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: هر یک از آقایان اصلاح‌طلب و مدیران دولتی که مایل باشند تشریف بیاورند تا به آنها وکالت رسمی و محضری بدهم که تمام مبلغ فیش را برای خود دریافت کنند، البته فقط توصیه می‌کنم که آن را برای ادامه تحصیل نورچشمی‌های خود به آمریکا و انگلیس نفرستند!دو روز قبل، خبری همراه با تصویر یک فیش حقوقی در کانال‌های مجازی منتشر شد که از حقوق 300 میلیون تومانی حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان حکایت می‌کرد! منتشرکنندگان این فیش جعلی چند ساعت بعد از انتشار آن مبلغ فیش را از 300 میلیون تومان به 187 میلیون تومان کاهش دادند و تقریبا 5 ساعت بعد ادعا کردند که مبلغ مزبور 400 میلیون تومان است!این مطلب در فارس منتشر شده است.

چرا نباید خبر مرگ رجوی را جدی گرفت؟

 مهدی محمدی در کانال خود در شبکه اجتماعی نوشت: صحبت های ترکی الفیصل در گردهمایی منافقین را چندان جدی نباید گرفت. اگر درست باشد که او لابلای حرفهایش چندباری به اشارت خبر از سقط شدن مسعود رجوی داده، هدف چیزی غیر از رد گم کردن نبوده و اهل فن طبعا آن را جدی نخواهند گرفت. آنچه حقیقتا جدی است اراده سعودی برای آشکار کردن پیوندهای عموما رازآلود خود با اسراییل؛ و منافقین، به عنوان مزدوران موساد است. عربستان شمشیر از رو بسته چرا که

اولا- بازی در منطقه را به نحو بازگشت ناپذیری به ایران باخته است

ثانیا- حس میکند به لحاظ داخلی وقتش به سرعت رو به اتمام است

ثالثا- یقین کرده امریکا هم خود را بقدری ضعیف می داند که ریسک هماوردی با ایران را نخواهد پذیرفت و در نتیجه عربستان تنهاست و

رابعا- هم امریکا و هم اسراییل متقاعدش کرده اند واقعا وزنه ای برای مهار ژئوپلتیکی ایران است.

اینکه برنامه سعودی - یا در واقع همان ماموریت واگذار شده از سوی واشینگتن به آن- چیست، موضوع نوشته ای دیگر است اما تا اینجا آنچه اهمیت دارد درک این نکته است که مدتهاست با یک "عربستان جدید" مواجهیم که تصمیم خود را درباره ایران گرفته است. سوال این است: آیا ما هم تصمیم خود را گرفته ایم؟


تصرف اموال بابک زنجانی در ترکیه

مهدوی وکیل شرکت نفت در پرونده بابک زنجانی با اشاره به اینکه باید تلاش شود که دارایی‌های خارج از کشور محکوم به شرکت نفت بازگردد، افزود: در حال حاضر بخشی از اموال وی که در دبی شناسایی شده به شرکت نفت عودت داده شده اما آن بخش از اموالی که در ترکیه موجود بود به دلیل اینکه در اختیار اشخاصی که به اصطلاح امین وی بودند اما خیانت کردند، قرار گرفته بود و این افراد نیز یا اموال را تصرف کرده و یا فروخته‌اند، باید اقدامات قضایی دنبال شود تا بتوانیم به شرکت ملی نفت بازگردانیم.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.

یک بازيگر زن دیگر به شبكه جم پيوست

«سارا باهنر» بازیگر تئاتر، تلويزيون و سينما نيز به اين شبكه پيوسته است. سارا باهنر تله‌فيلم‌هاي «پیله‌‌سرا»، «یک دماغ نا‌قابل»، «بی‌خوابی شیرین»، «ایلیا در سرزمین غول‌ها» و ... نيز بازي كرده بود. باهنر در فيلم سينمايي «شكاف» به كارگرداني «کیارش اسدی‌زاده» و تئاتر «قصه‌های از هر نظر سیاسی» نيز ايفاي نقش كرده بود. وي متولد ۱۹ شهریور ۱۳۶۳ در تهران و دارای مدرک لیسانس بازیگری از دانشکده هنر و معماری تهران است. و گفته مي‌شود كه هم اكنون در برابر دوربين «احمد گرشاسبي» در فيلم «ملاقات در مه» براي شبكه جم حاضر شده است.

عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران، روزنامه دار شد

هیأت نظارت بر مطبوعات، مجوز فعالیت و انتشار روزنامه «روایت روز» را صادر کرد.این روزنامه به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی محمد سالاری صادر شده و به صورت سراسری به چاپ می‌رسد.سالاری عضو اصلاح طلب دور چهارم شورای شهر تهران محسوب می‌شود.زمینه انتشار «روایت روز» سیاسی- اجتماعی خواهد بود.این مطلب در فارس منتشر شده است.


دستمزد 5 میلیون تومانی برای یک مداح دردسرساز شد

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از دستگیری فردی به دلیل اخذ وجه اضافی در برگزاری آئین مذهبی خبر داد.حمید رضا کریم از شکایت یک شاکی خصوصی در تعزیرات حکومتی مبنی بر اخذ وجه اضافی در برگزاری مراسم مداحی خبر داد و افزود: به دنبال طرح شکایت مبنی بر اخذ وجه اضافی در برگزاری مراسم  مداحی  پرونده تخلف جهت رسیدگی  به شعبه چهارم تعزیرات حکومتی مشهد ارجاع شد که پس از بررسی و اعلام نظر کارشناس مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی تخلف انتسابی محرز و مسلم دانسته شد.کریم ادامه داد: در بررسی پرونده مشخص شد که فرد متخلف به ازای اجرت و حق‌الزحمه باید 800هزار تومان دریافت می‌کرده که به جای آن پنجاه میلیون ریال مطالبه و دریافت داشته است و بر همین اساس بزه اخذ وجه اضافی توسط وی محرز و شعبه چهارم تعزیرات حکومتی مشهد نیز این فرد را به پرداخت 100 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و ممهور نمودن پروانه به مهر تخلف  اول و پرداخت 42 میلیون ریال جزای نقدی در حق شاکی خصوصی  محکوم کرد.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.

کمک مالی طارق الهاشمی به داعش

طارق الهاشمی معاون پیشین رئیس جمهور عراق به میزان 50 هزار دلار به داعش کمک کرده است.طارق الهاشمی که در ترکیه ساکن است، در حالی به داعش کمک می‌کند که ترکیه در کنار ائتلاف بین‌المللی علیه داعش مبارزه می‌کند و این گروه را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار داده است.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.

آخرین وضعیت احسان مازندارانی از زبان همسرش

همسر احسان مازندرانی گفت: دادستان تهران شخصا پیگیر موضوع مرخصی‌ها بودند و با وساطت و مسئولیت خود علیرغم مخالفت‌های برخی نهاد‌ها، این مرخصی‌ها اعطا شد. ملیحه حسینی با اشاره به آخرین وضعیت احسان مازندرانی عنوان کرد: به دلیل اینکه در بازداشت موقت طبق قانون امکان مرخصی وجود نداشت، در مورد پرونده خبرنگاران بازداشتی آقای جعفری‌دولت‌آبادی دادستان تهران شخصا پیگیر موضوع مرخصی‌ها بودند و با وساطت و مسئولیت خود علیرغم مخالفت‌های برخی نهاد‌ها، این مرخصی‌ها اعطا شد. همسر احسان مازندرانی به اشاره به وضعیت جسمانی همسرش یادآور شد: احسان مازندرانی به دلیل شرایط نامناسب زندان از ناحیه ریه آسیب دیده و از قسمت قفسه سینه و پا دچار عارضه شده و دوبینی و لکنت زبان هم پیدا کرده است. حسینی افزود: در همین راستا به دلیل اینکه چند روز مرخصی همسرم با تعطیلات عید فطر همزمان شد، روز شنبه وقت پزشک متخصص برای همسرم گرفته بودیم که چون روز شنبه مهلت مرخصی به پایان می‌رسید احسان مازندرانی برای قولی که به دادستان تهران داده بود، ساعت ۱۸ در زندان اوین حاضر شد.ایلنا این خبر را منتشر کرده است.

هدیه تهرانی: از مشایی تا فریدون

نشستن هدیه تهرانی در مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی در کنار حسین فریدون دستمایه‌ای شد تا خیلی‌ها این تصویر را با تصویر قدیمی هدیه تهرانی و اسفندیار رحیم مشایی مقایسه کنند.




بسته یکشنبه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :