معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در طرح اوقات فراغت خبر داد و گفت: نزدیک به ۱۰۰ هزار دانش‌آموز استان در فعالیت‌های طرح اوقات فراغت تابستانی شرکت دارند.
کد خبر: ۲۵۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 09 July 2016
به گزارش تابناک یزد،علی سرداری اردکانی،  از آغاز برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی آموزش و پرورش در ۲۸ کانون و ۸۵ شعبه آن، نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ پایگاه ورزشی، ۱۵۰ مرکز قرآنی و دارالقرآن، پژوهش‌سراها و ۱۵ فضای اردویی استان خبر داد و اظهار کرد: انتظار می‌رود قریب ۱۰۰ هزار دانش آموز از برنامه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش بهره‌مند شوند.
وی برپایی برنامه‌های قرآن و معارف اسلامی، علمی و مهارتی، فرهنگی و ورزشی به همراه برگزاری اردوهای یکروزه استانی و چند روزه برون استانی را از رئوس برنامه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود: برگزاری اردوهای طرح هجرت نیز با حضور دانش‌آموزان برای انجام امور عمرانی و زیباسازی مدارس از دیگر برنامه‌های تابستانی آموزش و پرورش است.
سرداری اردکانی از اعزام دانش آموزان به مرحله کشوری مسابقات فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: دانش آموزان برگزیده استان در رشته‌های مختلف پس از آمادگی به مرحله کشوری این مسابقات اعزام می‌شوند.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد به فعالیت کانون‌های ورزشی درون مدرسه‌ای، برون مدرسه‌ای و سالن‌های ورزشی در ۱۷۰۰ پایگاه اشاره کرد و افزود: این مراکز نیز پذیرای نزدیک به ۵۳ هزار دانش آموز خواهند بود.
سرداری برگزاری اردوی یک روزه درون استانی در اردوگاه‌های شهید صدوقی و شهید رجایی و سایر اردوگاه‌های دانش‌آموزی، برگزاری اردوهای متمرکز برون استانی اعم از تفریحی، زیارتی، برگزاری اردوهای متمرکز بنیاد علوی برای دانش‌آموزان مناطق محروم، برگزاری اردوهای تشکیلاتی مانند شورای دانش‌آموزی همیار مشاور، یاوران ولایت، پیشتازان و فرزانگان، تشکیلاتی اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان را ازدیگر برنامه‌های اردویی آموزش و پرورش برای دانش آموزان نام برد.
وی از تشکیل کلاس‌های خبرنگاری با همکاری باشگاه خبرنگاران جوان، قرآن، عترت و اهل بیت، خوشنویسی و خطاطی، آموزش رایانه در سطوح مختلف، عکاسی و خبرنگاری، کلاس‌های فنی و مهارتی مانند تعمیرات لوازم خانگی الکترونیک، کتابخوانی، پیکره تراشی، نقاشی روی چرم، قلاب بافی، کلاس‌های هنری شامل معرق و مشبک، هنر گویندگی، ساخت تابلوهای سه بعدی، قصه گویی، کار و اندیشه، کلاس‌های آموزشی زبان، کلاس‌های تقویتی و تست، آموزش گلدوزی، خیاطی، روبان‌دوزی و آموزش مداحی را از جمله کلاس‌های آموزشی کانون‌های فرهنگی و تربیتی یاد کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند جهت اطلاع از سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری و شعبه‌های مربوطه به کانون‌های فرهنگی و تربیتی زیر مراجعه نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار