مسئول گروه کوهنوردی آبدانان گفت: کوهنوردان پیشکسوت آبدانان توانستند پس از 2 روز جدال با سختی ها و عبور از موانع این قله مرتفع را فتح و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را بر بام آن به اهتزاز درآورند.
کد خبر: ۲۵۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹ 07 July 2016

مسئول گروه کوهنوردی آبدانان گفت: کوهنوردان پیشکسوت آبدانان توانستند پس از 2 روز جدال با سختی ها و عبور از موانع این قله مرتفع را فتح و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را بر بام آن به اهتزاز درآورند.


به گزارش تابناک ایلام؛محمد حیدری اظهار کرد: گروه کوهنوردی بنار متشکل از رضا رشیدی، امین مرادخانی ، صفا رشیدی ، محمد باقری ، وحید چاوران ، مراد دانیالی ، احمد علیزاده ، نورالله صید میرزایی ، حامد مجاهدی ، احمد مرادخانی ، هوشنگ نصیری و مجتبی نصیری به مناسبت عید سعید فطر و بزرگداشت اولین سالگرد مرحوم احمد سرداری از معلمان متعهد و کوهنوردان پیشکسوت آبدانان پس از 2 روز تلاش و کوهپیمایی موفق به فتح قله پنج هزار و 671 متری دماوند شدند.

وی فرایند صعود بر فراز این کوه بزرگ را بسیار سخت و طاقت فرسا توصیف کرد و افزود: سخت گذر بودن مسیر ، دمای بسیار سرد منطقه ، شیب سنگین و تند مسیر و کمبود شدید اکسیژن ، صعود به قله دماوند را سخت و دشوار کرده بود، اما همنوردان پیشکسوت آبدانان توانستند پس از 2 روز جدال با سختی ها و عبور از موانع این قله مرتفع را فتح و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را بر بام آن به اهتزاز درآورند.

مدیر گروه کوهنوردی بنار شهرستان آبدانان اظهار کرد: این گروه با مشارکت جمعی از زبده ترین ورزشکاران کوهنورد استان ایلام در مدت 10 سال فعالیت حرفه ای تاکنون موفق به فتح قله هایسبلان ، زردکوه ، الوند، شیرکوه ، اشترانکوه ، شاهو ، علم کوه ، پراو و دنا شده اند.

وی کشف و شناسایی غارهای طبیعی ، طراحی و گشایش مسیرهای صخره نوردی ، کشف و اصلاح زیستگاه های وحوش و پرندگان و شناسایی و تربیت استعدادهای کوهنوردی و همکاری با ادارات مربوطه در مهار آتش سوزی در عرصه های جنگلی شهرستان آبدانان از مهم ترین فعالیت های عملی و آموزشی گروه کوهنوردی بنار شهرستان آبدانان عنوان کرد.

محمد حیدری نبود اعتبارات جهت توسعه فعالیت های آتی این رشته جذاب و مفرح، همکاری نکردن متولیان با اعضای گروه ، نداشتن برنامه آموزش های حرفه ای و بازآموزی دوره های تخصصی در سطح استان ایلام و شهرستان آبدانان را مهم ترین مشکلات این رشته ورزشی عنوان کرد و خواستار تقویت و رفع نیازهای حرفه ای کوهنوردان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار