هواشناسی گیلان گفت :
مازیار غلامی بیان کرد: نقشه های پیش یابی نشان دهنده ادامه فعالیت سامانه کم فشار در سواحل جنوبی دریای خزر است که منجر به تداوم استقرار توده هوای گرم تا ظهر چهارشنبه می باشد
کد خبر: ۲۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳ 20 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ،مازیار غلامی  بیان کرد: نقشه های پیش یابی نشان دهنده ادامه فعالیت سامانه کم فشار در سواحل جنوبی دریای خزر است که منجر به تداوم استقرار توده هوای گرم تا ظهر چهارشنبه می باشد.

وی ادامه داد: این شرایط موجب وزش باد گرم گاهی شدید با بیشینه سرعت 35 تا 75 کیلومتر بر ساعت، افزایش دما با بیشینه دمای 25 تا 35 درجه سلسیوس و کاهش رطوبت نسبی خواهد شد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان افزود: با توجه به این شرایط ، به بخش های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، منابع طبیعی و همچنین به بهره برداران در بخش های شیلات، کشاورزی، گلخانه داران و مرغداری ها و پرورش دهندگان ماهی و سایر دستگاه های مرتبط توصیه می شود اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

غلامی اضافه کرد: با توجه به الگوی نقشه های امروز، این شرایط از عصر چهارشنبه تغییر می کند و برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری کاهش دما، وزش باد و بارندگی پیش بینی می شود.

وی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را مربوط به منجیل با 30 درجه سلسیوس و کمینه دما را مربوط به دیلمان با 10 درجه سلسیوس عنوان کرد.

وی گفت: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت در شبانه روز گذشته نیز به ترتیب 27 و 12 درجه سلسیوس ثبت شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار