در روند اجرای برنامه 5 ساله توسعه/
تابناک: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: قرار شده در انتهای برنامه 5 ساله توسعه، سهم حمل و نقل عمومی به 75 درصد افزایش یابد، اما در این بین حتی اتوبوس دولتی هم به ما ندادند.
کد خبر: ۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳ 18 January 2015

علیرضا صلواتی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به اینکه 60 تا 70 درصد آلودگی هوا به دلیل وسایل نقلیه موتوری بوده،گفت: هدف ما کاهش سفر با خودروی شخصی بوده و از ابتدای بهمن با موضوع بررسی معاینه فنی جدی‌تر برخورد می‌شود. همچنین افزایش تعداد جایگاه‌های CNG را در دستور کار داریم و تا آخر سال 3 جایگاه و در سال 94، 5 جایگاه عرضه گاز طبیعی به اصفهان اضافه می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان پیرامون موتورسیکلت‌های سطح شهر گفت: موتورسیکلت‌ها 6 تا 10 برابر بیش از سایر وسایل نقلیه آلودگی ایجاد می‌کنند.

170 دستگاه اتوبوس وارد سیستم حمل و نقل عمومی می‌شود

وی بیان کرد: قرار شده در انتهای برنامه 5 ساله توسعه، سهم حمل و نقل عمومی به 75 درصد افزایش یابد که اکنون سهم استفاده از حمل و نقل عمومی 35 درصد بوده و در سال 92، 30 دستگاه اتوبوس جدید به سیستم حمل و نقل اضافه شده است. با پیگیری‌های انجام شده قرارداد خرید 170 دستگاه اتوبوس جدید با شرکت‌های داخلی ایران خودرو و زرین خودرو منعقد شده و تا خرداد سال آینده تمام اینها وارد چرخه حمل و نقل می‌شوند.

اتوبوس دولتی در این 5 سال وارد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان نشده است

صلواتی ادامه داد: امسال 50 میلیارد تومان صرف خرید و بازسازی اتوبوس‌رانی شده که سال آینده 100 میلیارد تومان برای خرید و 10 میلیارد تومان برای بازسازی پیش‌بینی شده و برای سال آینده 100 دستگاه اتوبوس 2

وی خاطرنشان کرد: همچنین به دنبال بازسازی و نوسازی حدود 40 درصد از مجموعه اتوبوس‌های سطح شهر هستیم زیرا در این 5 سال اتوبوس دولتی وارد این ناوگان نشده است.

رضایت 85 درصدی شهروندان از سامانه BRT اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به خطوط BRT اتوبوسرانی اصفهان خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های BRT روزانه بین 110 تا 140 هزار مسافر را با جابه‌جا می‌کنند که بر اساس آمارگرفته شده توسط دانشگاه اصفهان بالای 85 درصد مردم در این خطوط جابه‌جا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال راه‌اندازی 3 خط جدید در این سامانه هستیم که خط 2 از میدان جمهوری تا میدان آزادی، خط 3 از ارغوانیه تا صمدیه و خط 6 از میدان قدس تا میدان جمهوری اضافه می‌شود.

صلواتی افزود: با اضافه‌شدن این خطوط در زمان 45 دقیقه می‌توان تمام شهر اصفهان را طی کرد و بازسازی و افزایش بهر‌وری از خطوط و افزایش تابلوهای نمایش‌گر زمان در ایستگاه‌های BRT نیز از جمله برنامه‌های سازمان اتوبوس‌رانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار