کد خبر: ۲۵۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 28 June 2016
رئیس هیئت دوچرخه سواری استان خراسان رضوی از اجرای پویش سه شنبه‌های بدون خودرو در برخی شهرستان‌های این استان خبر داد.

به گزارش تابناك رضوي، مهدی روزبهانی با اعلام اين خبر، گفت: مسابقات دوچرخه سواری جام رمضان در بخش سرعت 12 و 13 تیرماه ویژه بانوان و آقایان برگزار می‌شود؛ این مسابقات رنکینگ کشوری است، ضمن اینکه هر شب تا ساعت 12 پیست دوچرخه سواری فعال است و تمرینات زیر نظر مربی انجام می‌شود.

وی افزود: دوره‌های استعدادیابی قبل از امتحانات دانش آموزان در چند ناحیه آموزش و پرورش انجام شده و 80 نفر علاقه مند و مستعد در این رشته شناسایی شده و بعد از ماه رمضان کلاس‌های رشته سرعت و کوهستان را برگزار می‌کنیم.

روزبهانی درباره پیست دوچرخه سواری خراسان رضوی تصریح کرد: خوشبختانه تعمیرات پیست به اتمام رسیده و کاملاً آماده بهره برداری است و مشکل فنی ندارد البته فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان قول مساعد برای خرید تجهیزات داده است.

رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی عنوان کرد: در حال حاضر تنها ملی پوش خراسان رضوی، محمد دانشور است که در مسابقات انتخابی تیم ملی در رشته سرعت نفر اول شد و در حال حاضر در اردوی اردبیل به سر می‌برد و پس از آن عازم کشور چک است ضمن اینکه بعد از المپیک به مسابقات جهانی اعزام می‌شود.

وی بیان کرد: هدف هیئت دوچرخه سواری استان، تربیت دوچرخه سوارانی مانند دانشور است؛ در حال حاضر در سرعت حرف برای گفتن داریم اما در جاده و کوهستان جای کار زیادی داریم.

روزبهانی افزود: با شهرداری ارتباط برقرار کرده‌ایم تا تمرینات را در بوستان‌های مناطق شهر برگزار کنیم و دسترسی برای بازیکنان نیز بیشتر شود، البته پیست ثامن استاندارد است و جای امنی برای ورزشکاران است اما مشکل رفت و آمد تمرینات آنها را تحت شعاع قرار می‌دهد.

رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی گفت: دوچرخه سواران حرفه‌ای مجبور هستند برای مسابقات آماده باشند و بیشتر در مناطق ییلاقی و امن، تمرین می‌کنند البته در حال حاضر از ورود دوچرخه سواران به طرقبه و شاندیز جلوگیری شده و در حال رایزنی برای برطرف کردن این مشکل هستیم.

وی عنوان کرد: برای دوچرخه سواران کارت شناسایی صادر خواهیم کرد تا از ورود دوچرخه‌ سواران غیرحرفه‌ای جلوگیری شود ضمن اینکه دوچرخه سواران ما در منطقه گردشگری هفت حوض و بوستان حجاب نیز تمرین می‌کنند.

روزبهانی با اشاره به اینکه همایش پویش سه شنبه‌های بدون خودرو نیز در مشهد برگزار می‌شود اظهار كرد: این پویش از اراک شروع شده و در حال حاضر شهرستان کاشمر و نیشابور در استان خراسان رضوی فعال هستند؛ ضمن اینکه در مشهد نیز 8 هفته است که این پویش شروع شده است.

رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی تصریح کرد: پویش سه شنبه‌های بدون خودرو طرحی همگانی و مردمی است و در حال برنامه ریزی با ادارات و نهادها و ارگان‌های دولتی و خصوصی هستیم تا مسیر رفت و آمد خود به محل کار را با دوچرخه انجام دهند و به این نتیجه برسند که سه شنبه‌ها بدون خودرو در سطح شهر تردد داشته باشند.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار