کد خبر: ۲۵۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳ 26 June 2016
استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: هیچ نگرانی بابت انتخابات 96 ندارم چون اطمینان دارم روحانی با رای بالایی مجددا انتخاب می‌شود و اساسا وی رقیبی نمی‌شناسد چون ساختار فعلی ایران به گونه‌ای است که بهتر از روحانی برای اداره کشور پیدا نمی‌شود.

به گزارش تابناک مازندران، سعید لیلازمهرآبادی دوشنبه شب در همایش گرامیداشت حماسه سیاسی بیست‌و چهارم خرداد 92 که در تالار پذیرایی باران واقع در قائم‌شهر برگزار شد، با اشاره به اطمینان قاطع خود در پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 اظهار کرد: هیچ نگرانی بابت انتخابات 96 ندارم چون اطمینان دارم روحانی با رای بالایی مجددا انتخاب می‌شود و اساسا وی رقیبی نمی‌شناسد چون ساختار فعلی ایران به گونه‌ای است که بهتر از روحانی برای اداره کشور پیدا نمی‌شود.

وی مشکل اصلی ایران را فساد اقتصادی بیان کرد و افزود: فساد تا بیخ دندان ایران را گرفته و علتش ضعف دموکراسی در ده سال گذشته است و اگر دولت روحانی توانست با کمترین منابع بهترین عملکرد را داشته باشد بخاطر وجود دموکراسی بوده که اجازه فساد گذشته را نداده است.

استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به وضعیت خاورمیانه تصریح کرد: باوجود فضای ناامیدی  به علت فشار بیکاری در کشور، ولی همچنان ایران باثبات‌ترین کشور خاورمیانه است و این امنیت را جمهوری اسلامی برای ایران ایجاد کرد.

وی بزرگترین دستاورد دولت روحانی را ایجاد ثبات در ایران اعلام کرد و گفت: این دولت بدون پول و دلار توانست ظرف سه سال اخیر و با وجود کاهش یک سوم قیمت نفت در سال 91 ، قیمت دلار را ثابت نگه دارد .

لیلاز با بیان اینکه 300 تا 400 میلیارد دلار از منابع ایران گم شد، تصریح کرد: کسی از سرنوشت این پول‌ها باخبر نیست فقط می‌دانیم مقداری از آن توسط بابک زنجانی‌ها در ترکیه هزینه شد.

وی ادامه داد: ملت زیر فشار سخت اقتصادی است؛ مصرف سرانه لبنیات در ایران از سال 66 تا 94 به نصف رسید و این نشان می‌دهد قدرت خرید مردم تا 40 درصد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با وجود نصف شدن درآمدهای نفتی و افزایش هجمه داخلی و ادامه روند تحریم‌ها در سه سال دولت تدبیر و امید، تنها توانستیم جلوی سقوط آزاد رشد اقتصادی را بگیریم هرچند افزایش 4 درصدی رشد اقتصادی برای مردم ملموس نیست.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: در اقتصاد هیچ اتفاقی یک شبه جبران نمی‌شود بخصوص که آسیب‌های بزرگی به ملت و اقتصاد ایران وارد شد.

روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه اظهار کرد: از سال 69 تاکنون تورم تک نرخی در کشور ایجاد نشد ولی امسال تورم تک نرخی می‌شود.

لیلاز طرح تحول سلامت را بهترین نوع هدفمندی یارانه دانست و گفت: ملی شدن طب هدفی بود که توسط دولت روحانی اجرا شد و این دولت توانست برای اولین بار در تاریخ ایران، طب را در حوزه بیمارستان دولتی ملی کند و اکنون سهم هر بیمار در تامین هزینه بیماریش از 37 درصد به زیر هشت درصد رسید.

لیلاز نرخ بیکاری را در کشور 18 درصد اعلام کرد و گفت: طی سه سال گذشته متوسط سرانه رشد اشتغال در کشور 110 هزار تا بود در حالیکه در دولت قبلی سالانه 14 هزار شغل ایجاد شد.

وی با بیان اینکه اعتماد ملت بخاطر فساد اقتصادی آسیب جدی دید، افزود: دولت مهرورزی برخلاف عدالت اجتماعی قدم برداشت و بزرگترین شکاف طبقاتی تاریخ معاصر ایران را رقم زد و  باعث سلب اعتماد عمومی شد.

لیلاز با تاکید بر اصل انتقاد خاطرنشان کرد: اگر انتقاد نباشد فساد ایجاد می‌شود و فساد عامل مهمی در جلوگیری از رشد اقتصادی در کشور است.

 این تحلیلگر اقتصادی و روزنامه‌نگار بیان کرد: در سه سال گذشته از 150 تا 200 هزار میلیارد تومان جلوی دزدی و رانت‌خواری گرفته شد ولی کافی نیست.

وی با بیان اینکه مشکل اقتصاد ایران تحریم‌ها نیست، تصریح کرد: مدیریت اصلی ترین مشکل است که با اعمال صحیح آن می‌شود بر همه تنگناها فائق آمد.

لیلاز با تاکید بر توجه منتقدان دولت به شرایط موجود خاطرنشان کرد:ارزش کل پروژه‌های عمرانی دولت 400 هزار میلیارد تومان و بدهی احصاء شده  دولت 500 هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که درآمد دولت با وجود تعهد 900 هزار میلیارد تومانی، تنها 90 هزار میلیارد است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار