کد خبر: ۲۵۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 26 June 2016

معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی در سفر به بندر چابهار گفت: هزینه اتمام 5 فاز نهایی طرح توسعه بندر شهید بهشتی که ظرفیت آن به 86 میلیون تن خواهد برسد به صد هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، نورالدین علی آبادی افزود: اهمیت توسعه حمل و نقل دریایی کلید توسعه کشور است و توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از اولویت های اصلی نظام است.

ویافزود: تا کنون برای فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی ده هزار میلیارد ریال هزینه شده است، و برای اتمام فاز بیست هزار میلیارد ریال دیگر برای خرید تجهیزات اعتبار مورد نیاز است که در مجموع فاز اول با اعتیار30 هزار میلیارد ریال به اتمام می رسد و با اتمام فاز اول ظرفیت بندر چابهار 2ونیم میلیون تن فعلی به 8 و نیم میلیون تن خواهد رسید.

علی آبادی اظهار داشت: سازمان بنادرو دریانوردی بیش از ده هزار میلیارد ریال در بخش صنایع دریایی از محل وجوه اداره شده برای خرید شناورهای مسافری هزینه کرده است و ما این آمادگی را اعلام می کنیم که هر کسی را که مسئولین استان برای خرید شناورهای بخشهای مسافری داخلی و بین اللملی معرفی کند ما از محل وجوه اداره شده وام کم بهره به آنها پرداخت خواهیم کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در بهمن ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار