کد خبر: ۲۵۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹ 25 June 2016
نشست هم اندیشی فرماندار و بخش های مختلف شهرستان چالوس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا) منطقه مازندران، در هم اندیشی فرماندار چالوس با جمعی از اصحاب رسانه،هنرمندان، ورزشكاران، پیشكسوتان، فرهیختگان علمی و دانشگاهی، فرهنگی، فعالان حوزه سیاسی و اجتماعی ، اصناف، تشكل های مذهبی، خانواده ایثارگران و كتابخانه  عمومی چالوس كه در هتل گلسار برگزار شد آنان از درد دلها و مشكلات خود گفتند.

عدم مناسب سازی برای معلولین در غرب مازندران

مسئول انجمن نابینایان غرب مازندران در این نشست اشتغال و عدم پذیرش معلولین را از مهم ترین مشكلات عنوان كرد و گفت: برای معلولین خصوصا نابینایان كه باید زندگی خود را اداره كنند كار به سختی یافت می شود و آنان همواره باید وابسته به خانواده خود باشند.

باهره اسلامی افزود: ایجاد بازارچه جهت فروش محصولات غذایی از جمله غذاهای آماده شده در منزل توسط خانواده معلولین می تواند تا حدی مشكلات آنها را از نظر معیشت برطرف كند كه در این زمینه نیاز است مسئولان حمایت كنند.

وی عدم مناسب سازی در شهرستان و غرب مازندران را از دیگر مشكلات دانست و اظهار كرد: یك فرد معلول به تنهایی نمی تواند وارد اماكن عمومی شود و از این نظر نیاز است اماكن عمومی به نوعی برای معلولین مناسب سازی شود.

مسئول انجمن نابینایان غرب مازندران مجهز شدن دستگاه های ای تی ام  بانكها را به صورت گویا از دیگر نیازهای ضروری شهرستان عنوان كرد و ادامه داد: فرهنگ پذیرش معلولین در غرب مازندران بسیار پایین است و باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

اسلامی تصریح كرد: كتابخانه عمومی چالوس مجهز به امكانات برای معلولین و نابینایان است كه شهرهای غرب استان را پوشش می دهد بنابراین نیاز است امكانات مناسب نیز در شهرستان برای معلولین مهیا شود.

دعوت سلیقه ای برخی مدیران

یکی از نمایندگان اصحاب خبر شهرستان چالوس دعوت سلیقه ای برخی از مدیران از خبرنگاران  را در جلسات و نشستهای ویژه ادارات دیربط از  دغدغه های خبرنگاران خواند و گفت: بسیاری از خبرنگاران بدون هیچ چشمداشتی خود را موظف به انعکاس اخبار و عملکرد ادارات می دانند و همواره همراه و همگام با مدیران تلاش می كنند و  این شایسته نیست که برخی  مدیران به صورت سلیقه ای از  خبرنگارانی که بدون تقبل هیچ زحمتی در منازل خود با کپی برداری از اخبار فعالان رسانه استفاده کرده، دعوت کنند و حق دیگر خبرنگارانی که علاقمند به انتشار اخبار هستند از بین برود.

زهرا راه گل در ادامه  با انتقاد از اینکه در حال حاضر فراگیر شدن شبکه های اجتماعی خبر و خبرنگار  را تحت الشعاع خود قرار داده است، اظهار کرد: بسیاری از گروه ها و کانال های تلگرامی در شبکه های اجتمای به نوعی خود را خبرنگار دانسته و به خود اجازه می دهد که از مدیران و مسئولان عملکرد خواسته در قالب مناظره و گفت وگو به بیان مشکلات شهر بپردازند.

وی با ابراز تاسف از اینكه در بیشتر مواقع خبرنگاران پر تلاش رو به فراموشی می روند، تصریح كرد:  در سال های گذشته خبرنگاران به عنوان بازوان مدیران بوده و دوشادوش  آنها در تمام صحنه ها حضور داشتند ، اما امروز برخی مدیران و مسئولان دستگاههای اداری و اجرای با انجام مصاحبه در این فضاهای مجازی از پاسخگویی اصولی به اصحاب رسانه و خبر سرباز می زنند که باید در این مورد چاره ای اندیشیده شود.

نبود سالن اختصاصی  تئاتر در چالوس

مسعود پورمرادی نیز به‌نمایندگی از تئاتر و نمایش شهرستان چالوس با اشاره به ظرفیت های هنری بالای  چالوس در سطح استان و كشور، اظهار كرد:  این شهرستان توانست سال با وجود كمبود امكانات سخت افزاری و نبود سالن اختصاصی تئاتر موفقیت‌های  خوبی را كسب كند

 وی با بیان اینكه چالوس پتانسیل های خوبی  دارد، گفت: اگر انگیزه برای انجام کار در هنرمندان ایجاد شود قطعاً آنها نیز کارهای ارزشی خوبی را ارائه می‌دهند.

پورمرادی تصریح كرد: برنامه رادیویی گلبانگ ساحل از چالوس در حال پخش است كه از ظرفیت های خوب شهرستان است ولی هنگام پخش با وجود آنكه این شهرستان و غرب استان دارای مجریان توانمندی است اما از مجریان شرق استان استفاده می شود و نیاز است در این برنامه از مجریان منطقه كه به گویش و لهجه غرب استان تسلط دارند استفاده شود.

کتابخانه عمومی  چالوس با امكانات مناسب در امورعلمی و فرهنگی

 عضو شورای شهر چالوس نیز با اشاره به اینکه  کتابخانه عمومی این شهرستان دارای  فضایی علمی و فرهنگی است، گفت: اداره کتابخانه‌های عمومی چالوس دارای ظرفیت مناسبی بوده و با داشتن بخش‌های مختلف و امکانات مناسب می‌تواند بسیاری از نیازهای فرهنگی اعضا را فراهم کند.

ویدا صیادی‌نژاد با اشاره به حمایت و كمك  خیران کتابخانه‌ساز چالوس از کتابخانه‌های عمومی چالوس افزود: با حمایت‌ها و مساعدت‌های اعضای این انجمن اقدامات خوبی در بخش ویژه نابینایان و ناشنوایان کتابخانه عمومی چالوس صورت گرفت كه مورد استفاده بهینه این افراد نیز  است.

فرهنگ شفاهی در حال انقراض است

یكی از نویسندگان و محقان چالوس با اشاره به تهاجم فرهنگی و لزوم توجه به این امر اظهار كرد: امواج ناخوانده فرهنگ ما را نشانه گرفته است و در حال دگرگونی آن است

مومن توپا ابراهیمی با ابراز نگرانی از فراموش شدن بسیاری از سنت ها و فرهنگ های قدیمی در برخی نقاط گفت:  تنها راه چاره مبارزه با فرهنگ وارداتی، علم كردن فرهنگ شفاهی مردم است كه باید به صورت مكتوب شود .

فراموش شدن قهرمانان تیم ملی ورزشی

محمد حسین شیخ الاسلامی قهرمان جودو نیز به‌نمایندگی از ورزشکاران شهرستان چالوس خواستار حمایت و توجه مدیران و مسؤولان به ورزشکاران شد و گفت: از جمله نگرانی‌های ورزشکاران عدم توجه و دیده نشدن است و در این‌باره سختی‌ها و آزارهای زیادی را متحمل می‌شوند.

وی افزود: بسیاری از ورزشكاران چالوس كه دارای عناوین مهم ورزشی در سطح ملی و بین المللی هستند دیده نمی شوند و جای مشخصی را برای تمرین ندارند.

کمبود فضای آموزشی و فرسوده بودن مدارس در چالوس

معاون آموزشی آموزش و پرورش شهرستان چالوس نیز در این نشست با بیان اینكه كمبود فضای آموزشی از مهم ترین مشكلات است، اظهار كرد: بسیاری از مدارس چالوس نیازمند شاداب سازی است تا در ارتقای كیفیت آموزشی تاثیر گذار باشد امام به علت قدمت زیاد برخی از این این فضاها امكان شاداب سازی وجود ندارد.

مهرزاد باروج با قدردانی از حمایت‌های مالی و معنوی مجمع خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار شهرستان چالوس، گفت: با حمایت بیشتر خیرین می توان فضاهای آموزشی فرسوده را تبدیل به فضاهای آموزشی مناسب كرد.

كمبود فضای آموزشی

مسئول روابط‌عمومی آموزش و پرورش چالوس نیز با گلایه‌مندی از وضعیت فضای آموزشی در شهرستان چالوس گفت: با توجه به فصل نام‌نویسی دانش‌آموزان در مدارس دغدغه‌ای که سبب شد تا خواسته خانواده‌ها برآورده نشود از  این رو به‌دلیل کمبود فضا مجبور به ثبت‌نام در مسافتی دورتر از محل سکونت می‌شوند.

حسین رمضانی در مورد مسأله اسکان فرهنگیان مسافر در مدارس شهرستان چالوس نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر 32 مدرسه بالغ بر 212 کلاس درس برای پذیرایی از مسافران فرهنگی آماده شده است اما مشکلی که در این‌باره وجود دارد نبود تابلوهای مربوط به آدرس و نشانی این مدارس است که سردرگمی مسافران و گردشگران را به‌دنبال دارد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه فعالیت‌ها و عملکردهای مدیران باید به اطلاع مردم و دیگر مسؤولان برسد، گفت: اگر فرمانداری چالوس بتواند سایت ادارات را با سایت خود مرتبط سازد به‌این ترتیب کار اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در حوزه ارائه عملکردها نیز سهل و آسان می‌شود.

ترافیك معضل بزرگ چالوس و ركود بازار

رئیس اصناف چالوس نیز ترافیك شهر را از بزرگترین معضلات چالوس دانست و گفت: این امر موجب كمی تردد مسافران و گردشگران به داخل شهر شده است و در نتیجه بازار از رونق زیادی برخوردار نیست.

حمزه علی شیخ الاسلامی افزود: بسیاری از كسبه داخل شهر چالوس مجاب شده اند كه جهت كاهش ترافیك شهر با خودروهای شخصی خود وارد شهر نشوند و پارك نكنند ، اما كاركنان بانكها كه تعدادشان نیز زیاد است و بیشتر بانكها نیز در داخل شهر است خودروهای خودرا در داخل شهر پارك می كنند و در نتیجه موجب عدم وجود پارك برای مردم می شود.

وی تصریح كرد: برخی از كانال های آب چالوس به علت ارتفاع زیادی كه دارند موجب بروز مشكلاتی برای مردم شده است و به علت عدم پوشش مناسب بر روی آن بارها در زمان بارندگی خطر غرق شدن را به وجود آورده است.

رئیس اصناف چالوس در ادامه افراد تابلو بدست ویلا داران و كسانی كه با دود كردن اسپند مقابل خودروها تكدی گری می كنند را موجب نازیبا شدن شهر دانست و گفت: نیاز است در این مورد مسئولان امر مدیریت جامع تری داشته باشند.

وضعیت نا مناسب ساحل از نظر فرهنگی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالوس  وضعیت ساحل را از نظر فرهنگی بغرنج دانست و گفت: در اغلب سواحل استان مشكلات فرهنگی وجود دارد كه نیازمند مدیریت درست و سازمان یافتگی بهتری است.

علی اسفندیاری افزود: بزرگراه تهران شمال یكی از بزرگترین پروژه های خاورمیانه است ، اما جای خالی تابلوهای تبلیغاتی با پیوست فرهنگی در آن مشاهده می شود كه نیاز به ساماندهی دارد.

تعامل دوسوی و تلاش در رفع مشكلات مردم

فرماندار چالوس  در این نشست با اشاره به فیوضات ماه مبارك رمضان، اظهار کرد: یکی از برکات ماه رمضان این است که انس و الفت بین مردم و نگاه مهربانانه افراد نسبت به یکدیگر بیشتر می شود.

محمد ناصر زندی  با بیان اینکه از نگاه اجتماعی انجام کار خیر در این ماه بیشتر است، افزود: علاوه بر تعبد الهی، انجام فرائض دینی، قرائت قرآن و نمازهای نافله همنوعی و کمک و توجه به دیگران نیز در این ماه ملموس و مشهود است.

وی  به بیان اهداف  این نشست پرداخت و گفت:این نشست به حضور نماینده همه اقشار برای نخستین بار است كه در حال برگزاری است و امید است   با ارتباط دو سویه بتوان از مشکلات فراروی این افراد اطلاع پیدا کرد و در رفع آن تلاش كرد.

زندی با اشاره به  اینکه فرمانداری دستگاه اجرایی و هماهنگ کننده است افزود: ارائه نظرات و راهکارها با مدیریت درست می تواند زمینه ساز جرفه های مثبتی در حوزه های مختلف شود.

فرماندار چالوس  خدمت رسانی به مردم را وطیفه هر فردی عنوان کرد و گفت: از زمان شروع به کار دولت تا کنون در زمینه های مختلفی فضای همدلی و ثبات  و ارامش خوبی در قانون مندی  ایجاد شد ه است و مدیریت به شکلی است  که همه کارها و اقدامات ساماندهی قانونی شده است  و بر اساس ضوابط پیش می رود.

جلوگیری از ساخت و ساز بی رویه دستاورد مهم دولت

زندی جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه را از دیگر دستاوردهای دولت خواند و افزود: با ساماندهی در این حوزه عدالت به شکل خوبی برقرار شد و این فضای هرج و مرج به فضای قانونمند با وجود درگیری ها و تنش هایی که دارد اما در بلند مدت تاثیر گذار بوده و به نفع آینده کشور است.

این مسئول سطحی نگری برخی از افراد را از دستاوردهای کنونی دولت به عنوان  آسیبی به پیکر جامعه دانست و گفت:  سلامت مدیران و کارکنان برای ما بسیار مهم است و رانت خواری و سوء استفاده های مالی پذیرفته نیست.

زندی با تاكید بر  استفاده از همه ظرفیت ها و تفکرات، افزود: از نظرات کارشناسانه و درست افراد استقبال می شود و  البته باید در چارچوب محدودیتها و قانون  اجرایی و عملیاتی شود.

حساسیت حرفه خبرنگاری و اثرات آن در جامعه

وی در مورد بحث اطلاع رسانی در فصاهای مجازی خواستار با حساس خواندن كار خبرنگاران، ابراز كرد:  اصحاب رسانه در قبال انعکاس اخبار مسئولیت دارند چون انعکاس اخبار اثراتش در همه جا فراگیر می شود، اگر خبری به اشتباه تکثیر شود به شخصیت افراد لطمه زده و به تشکیلات و گروهی اسیب جدی می رساند.

فرماندار چالوس انتشار اخبار غلط در فضاهای مجازی را کاری ناشایست دانست و اطهار کرد: بسیاری از این افراد چون شناخته شده نیستند اخبار کذب انها قابل پیگیری نخواهد بود.

زندی  با اشاره به مسئولیت خطیر اصحاب خبر گفت: اصحاب رسانه می توانند در آرام سازی فضای کشور با پوشش خوب اخبار از ایجاد التهاب در بستر و فضا بکاهند.

وی با بیان اینکه منکر استفاده از فصاهای مجازی نیستیم گفت:  چون ابزاری است که به صورت جدی در حال فراگیر شدن است باید مدیریت شده هدایت شود و افرادیکه این گروهها را تشکیل می دهند نیز با چهارچوب و مقررات اصولی مشکلات مطرح شده را بررسی کنند.

لزوم تسریع در عملیاتی شدن مجتمع فرهنگی چالوس

فرماندار چالوس با اشاره به احداث مجتمع فرهنگی که دغدغه  چندین ساله این شهرستان است اظهار کرد: سه سال متوالی اعتبار این پروژه گذاشته می شود اما نیازمند در اختیار نهادن زمین است که باید به سرعت عملیاتی شود.

زندی استفاده از ظرفیت خیران را برای انجام این پروژه ها لازم دانست و بیان کرد: باید از ظرفیت خیران و افراد متمول استفاده شود تا در زمینه در اختیار نهادن زمین بتوان موفقیت هایی دست یافت.

وی خاطر نشان كرد: در سال 94 كه  بدترین سال مالی دولت بود کارها و پروژه های خوبی انجام شد و سعی دولت بر این است با وجود تمام مشکلات و کمبود اعتبار باید به دنبال کارها  رفت و ظرفیت سنجی کرد.

استمرار نشست و ها با اقشار مختلف و پیگیری مسائل

امام جمعه چالوس نیز در این نشست  با اشاره به اینکه انتقاد از دولت و نظام همواره وجود دارد، اظهار کرد: باید انتقادها به صورت منصافانه باشد .و از هر گونه دروغ پراكنی جلوگیری كرد.

حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی‌نوری  افزود: نشست هم‌اندیشی با هر قشر باید مختص همان گروه بوده تا با به چالش کشیدن مشکلات آنها بتوان گوشه‌ای از آن را برطرف کرد.

وی  با تأکید بر اینکه جلسات انتقادی باید با رعایت حدود و ادب برگزار شود، تصریح كرد:  اگر افراد در بیان مشکلات خالص بوده و مدیران نیز با نیت پاک آنها را واکاوی و بررسی کنند و با اعمال نظرات دلسوزانه و خالصانه به آنها بنگرند بدون شک اثرگذاری آن بیشتر می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نظر می رسد ادامه چنین نشست هایی می تواند اندكی از دغدغه های فكری و بار مشكلات اقشار مختلف جامعه را كاهش دهد و تلاش در استمرار آن و استفاده از نظرات كارشناسان خبره و فرهیخته می تواند راه را جهت توسعه شهرستان و رفع مشكلات بگشاید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار