معاون دانشجویی دانشگاه یزد، رتبه نخست بهترین خوابگاه‌های کشور را از آن دانشگاه یزد اعلام کرد.
کد خبر: ۲۴۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 20 June 2016

به گزارش «تابناک یزد»، علی مروتی در نشست خبری با تشریح وضعیت خوابگاه‌ها، تغذیه، رفاه، تربیت بدنی، مشاوره، کمیته انضباطی و دیگر زیرمجموعه‌های معاونت دانشجویی دانشگاه یزد اظهار داشت: یزد در زمینه خوابگاه در زمره بهترین دانشگاه‌های کشور است و براساس ارزیابی‌های به عمل آمده توسط بازرسانی صندوق رفاه، خوابگاه‌های یزد از بهترین خوابگاه‌های کشور هستند و رتبه نخست را در این زمینه به دست آورده‌اند.

وی یادآور شد: در مهرماه 94 نزدیک به 7 هزار و 300 دانشجو در خوابگاه‌های یزد ساکن بوده‌اند و با توجه به اینکه دانشگاه یزد 14 هزار دانشجو دارد، نیمی از دانشجویان این دانشگاه خوابگاهی هستند.

مروتی با بیان اینکه سختگیری برای ارائه خوابگاه برای دانشجویان وجود ندارد، عنوان کرد: حتی دانشجویانی که بومی محسوب می‌شوند اما از شهرستان‌های دور استان نظیر بافق، ابرکوه و ... به مرکز استان مراجعه می‌کنند نیز خوابگاه دریافت کرده‌اند.

معاون دانشجویی دانشگاه یزد در مورد وام دانشجویی نیز بیان کرد: صندوق رفاه در سالن گذشته 2 میلیارد و 925 میلیون تومان تسهیلات به دانشگاه یزد پرداخت کرد که این تسهیلات در قالب وام شهریه، مسکن، خرید تجهیزات و ... در اختیار دانشجویان قرار گرفت.

مروتی همچنین ادامه داد: همه 14 هزار دانشجوی دانشگاه یزد زیر پوشش بیمه حوادث هستند و در این زمینه نیز دانشگاه یزد از جمله دانشگاه‌های پیشتاز کشور به شمار می‌رود.

وی در مورد به کارگیری دانشجویان در بخش‌های مختلف دانشگاه نیز بیان کرد: دانشگاه مجاز است تا سقف 80 ساعت در ماه دانشجویان را به کار بگیرد و در قبال آن به آنها دستمزد پرداخت کند که در این زمینه تلاش شده از دانشجویانی که نیاز بیشتری به کار و شغل دارند، استفاده شود و این فرصت در اختیار آنها قرار گیرد.

مروتی خاطرنشان کرد: سال گذشته 120 میلیون تومان به دانشجویان مشغول به کار در دانشگاه یزد پرداخت شد که این رقم توانسته بسیاری از مشکلات دانشجویان را برطرف کند.

وی در مورد تغذیه به عنوان یکی از مهم‌ترین مواردی که مدنظر دانشجویان است، افزود: سیاست صندوق رفاه، برون‌سپاری بحث تغذیه است و در این راستا در کنار سلف دانشگاه، یک رستوران آزاد نیز فعال شده و مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

مروتی عنوان کرد: در طول سال گذشته 389 هزار و 735 پرس ناهار در سلف دانشجویی و بالغ بر 248 هزار پرس ناهار در رستوران آزاد سرو شده و مجموع یارانه در نظر گرفته شده برای تغذیه دانشجویان در طول سال گذشته بالغ بر 3 میلیارد تومان بوده است.

معاون دانشجویی دانشگاه یزد در مورد امکانات ورزشی دانشگاه یزد نیز اظهار داشت: دانشگاه یزد از مجموعه سالن‌های ورزشی، استخر، زمین فوتبال ساحلی و ... بهره‌مند است و از جمله دانشگاه‌های غنی کشور در این زمینه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره ورزشی دانشجویی نیز در دانشگاه یزد برگزار شده است، افزود: بیش از هزار دانشجوی دانشگاه یزد در جشنواره‌های ورزشی دانشجویی طی سال گذشته شرکت کرده‌اند.

مروتی در مورد کمیته انضباطی نیز بیان کرد: سال گذشته 35 پرونده و سال جاری 19 پرونده از کمیته انضباطی حکم گرفتند و تعدادی از پرونده‌ها نیز در دست بررسی است اما هیچ‌یک از احکام جنبه سیاسی و امنیتی نداشته‌اند.

وی همچنین با اشاره به ایجاد مراکز مشاوره در دانشگاه یزد تصریح کرد: سال گذشته هزار و 100 مورد جلسه مشاوره با دانشجویان این دانشگاه گذاشته شده ضمن اینکه دانشجویان جدیدالورود نیز مورد پایش سلامت قرار می‌گیرند.

معاون دانشجویی دانشگاه یزد تأکید کرد: در تلاش برای ارتقاء مجموعه فعالیت‌های رفاهی، ورزشی و آموزشی در دانشگاه یزد هستیم تا این دانشگاه بتواند در زمره 10 دانشگاه برتر کشور قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
قابل توجه عزیزان همه این افتخارات خوابگاهی در دانشگاه یزد مرهوم تلاشهای شبانه روزی ریاست محترم سابق دانشگاه یزد جناب آقای دکتر سیدعلیمحمد میرمحمدی میبدی است.ایشان عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان هستند.خدا خیرت بده ای بزرک مرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار