مسؤول دارالقرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: قاری ممتاز مصری عادل‌الباز اواخر این هفته مهمان اردبیلی‌هاست.
کد خبر: ۲۴۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۰ 20 June 2016

حجت‌الاسلام ‌بهنام لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: قرار است محفل انس با قرآن در آستانه لیالی قدر با حضور علاقه‌مندان و قاری ممتاز قرآن کریم از کشور مصر برپا ‌شود تا در فضایی معنوی شرکت‌کنندگان از برنامه‌های قرآنی و تلاوت این قاری ممتاز استفاده کنند.

وی تصریح کرد: این محفل قرآنی روز جمعه در اردبیل برگزار می‌شود و تلاوت استاد مصری حال و هوای معنوی به محفل قرآنی می‌بخشد تا شرکت‌کنندگان از این تلاوت ارزشمند استفاده کنند.

مسؤول دارالقرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه مجالس انس با قرآن و جزءخوانی در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، گفت: در این محافل که با حضور گسترده اهالی از مناطق شهری و روستایی برگزار می‌شود، سعی بر این است تا از فضیلت ماه رمضان و فیوضات این ماه گران‌سنگ بیشترین بهره را برده و زمینه افزایش معرفت، معنویت و آشنایی به کلام وحی الهی فراهم آید.

لطفی به اجرای طرح نشاط معنوی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح علاوه بر برپایی مجالس انس با قرآن، تفسیر و تبیین حقایق کلام الهی نیز با تلاش سخنرانان و اساتید دعوت شده از مرکز حوزه علمیه قم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در 19 بقعه و امامزاده شاخص استان نشاط معنوی با برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود، بیان کرد: ماه رمضان بهترین فرصت است تا در کنار بهره‌مندی از سفره ضیافت و خیر و برکت الهی بتوانیم از برنامه‌های ارزشمند این مجلس و محفل نیز بهره بگیریم.

لطفی به اطعام شش هزار نفر در بقاع متبرکه شاخص استان اردبیل در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ادامه داد: امشب در امامزاده سید صدرالدین اردبیل در کنار برپایی مجلس افطاری همایش حمایت از مدافعان حرم برگزار شده و برنامه‌های متنوعی را در قالب این آیین به انجام می‌رسانیم.

وی اضافه کرد: نظیر این مراسم در امامزاده‌های شاخص مشگین‌شهر، گرمی و خلخال برگزار می‌شود تا از محل اجرای نیات واقفان خیراندیش سفره‌های افطاری برپا شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار