کد خبر: ۲۴۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷ 18 June 2016
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از  ایرنا علی اوسط هاشمی روز شنبه درنشست بررسی مشکلات حاشیه نشینی چابهار در استانداری اظهار داشت: امسال حداقل 30 درصد منابع استانی صرف ساماندهی و رفع مشکلات حاشیه نشینی شهرستان های سیستان و بلوچستان می شود.
وی ادامه داد: مردم ساکن در این مناطق در بدترین شرایط زندگی می کنند که اگر نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم خسارات جبران ناپذیری به استان و کشور تحمیل می شود.
وی با اشاره به اقدامات خوبی که دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات حاشیه نشین ها انجام داده است، افزود: هماهنگی های لازم برای حل مشکلات حاشیه نشین ها در استان انجام شده که به زودی شاهد نتایج خوبی در این زمینه خواهیم بود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمامی مسئولان در ساماندهی حاشیه نشین ها مسئولیت دارند و کم کاری و بی توجهی به این افراد به هیچ وجه قابل قبول نیست.
هاشمی خاطر نشان کرد: با کسانی که در مناطق حاشیه شهرها زندگی می کنند نباید برخورد قهرآمیزی از سوی دستگاه های دولتی بشود بلکه همه تلاش کنند تا مشکلات این مناطق حل شود.
وی تصرح کرد: با افرادی که در مناطق حاشیه شهرها از این موقعیت سوء استفاده می کنند باید به شدت برخورد شود.
وی ادامه داد: کوتاهی هیچ دستگاه و مدیری در جهت رفع مشکلات افرادی که در این مناطق زندگی می کنند پذیرفتنی نیست و در صورت مشاهده تخلف برخورد قانونی انجام می شود.
وی افزود: سیستان و بلوچستان 64 منطقه حاشیه نشین دارد که حل این مشکل نیازمند پشتوانه ملی است تا این غبار از سطح شهرهای استان زدوده شود.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: ایجاد تحول اساسی و خارج کردن مناطق حاشیه نشین از محرومیت نیازمند تلاش های شبانه روزی مسئولان با مشارکت آحاد جامعه است.
هاشمی بیان کرد: مالکیت اسناد این مناطق باید تعیین تکلیف و زمین های شخصی و دولتی تفکیک و مشخص تا به بهترین نحو ممکن در مورد این مناطق برنامه ریزی و تصمیم گیری شود.
وی ادامه داد: چهره مناطق حاشیه ای شهرها را با سوق دادن انبوه سازان به این مناطق می توان عوض کرد و این نیازمند مشارکت بخش خصوصی است.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز در این نشست گفت: وجود 50 هزار نفر حاشیه نشین از معضلات و مشکلات اصلی و مهم شهرستان چابهار است که باید به فکر راهکار اساسی بود.
احمد علی موهبتی خاطر نشان کرد: این شهرستان با وجود افزایش جمعیت هنوز از نظر امکانات رفاهی نظیر بهره مندی شهروندان از آب آشامیدنی سالم، بهداشت و درمان، برق، فضای آموزشی و دیگر امکانات رفاهی تغییرات چندان مناسبی نکرده است.
وی ادامه داد: شهروندان چابهار با گذشت سالیان متمادی هنوز از شبکه آب سالم و بهداشتی بصورت شبانه روزی بهره مند نیستند.
وی بیان کرد: سه هزار انشعاب برق غیر مجاز در مناطق حاشیه نشین چابهار شناسایی شده است.
وی تصریح کرد: برای مقابله با انشعابات غیر مجاز و کاهش این پدیده، واگذاری انشعاب جدید بدون هیچ محدودیتی اجرا شده است.
فرماندار چابهار گفت: برای حل مشکلات حاشیه شهر چابهار اقدامات خوبی در حال اجراست.
موهبتی اظهار داشت: با کمک اداره برق توانستیم در این مناطق تیر برق جدید نصب کنیم که می تواند در جهت پیشرفت این مناطق کمک زیادی بکند.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در ساحل دریای عمان واقع شده است.
ایجاد منطقه آزاد، ساخت اسکله های متعدد، کارگاهها و واحدهای تولیدی و فعال شدن شرکت های مختلف در حوزه واردات و صادرات، آغاز طرحهای بزرگی چون پتروشیمی و خودروسازی سبب افزایش روزافزون جمعیت چابهار شده است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار