مشکل اصلی رشته‌ی جودو در استان گلستان نداشتن سالن مختص رشته‌ی جودو است.
کد خبر: ۲۴۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 18 June 2016
امیر فرزانه حصاری در خصوص وضعیت تمرینات و میزان آمادگی‌اش برای شرکت در مسابقات جهانی مالت که در مهرماه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: بعد از ماه مبارک رمضان وارد اردوی تیم ملی خواهیم شد و خود را برای شرکت در این مسابقات آماده خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا قول قهرمانی خواهید داد یا خیر، گفت: کار بسیار سخت است اما قهرمانی دور از دسترس نخواهد بود و ما از نظر فنی هیچ مشکلی نداریم.
حصاری بیان کرد: اما یکی از مسائلی که ما قهرمانان را بیش از هر موضوع دیگری ناراحت می‌کند موضوعات مالی است و خواهش من و تمام قهرمانان از مسئولان این است که نگاه بهتری در این عرصه داشته باشند.
این جودوکای ملی اضافه کرد: قهرمانان رزمی به دلیل آن‌که با سختی تمرین می‌کنند افراد قانعی هستند و فکر می‌کنم اگر به این قهرمانان نیم نگاهی شود، مطمئن باشند که نتیجه‌ی خوبی خواهند گرفت.
وی ادامه داد: رشته‌ی جودو یکی از رشته‌های مقام‌آور برای کشورها است و این رشته دارای 14 سهمیه در المپیک است و کشورها می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این رشته‌ی ورزشی، 14 مدال را در المپیک کسب کنند.
حصاری تأکید کرد: در استان گلستان هم با وجود استاد میقانی که یکی از مربیان بین‌المللی هستند در چند سال اخیر شاهد رشد خوبی در این رشته در استان گلستان بوده‌ایم.

نبود خانه‌ی جودو مشکل اصلی ورزشکاران گلستانی
وی بیان کرد: مشکل اصلی رشته‌ی جودو در استان گلستان نداشتن سالن مختص رشته جودو است و این در حالی است که رشته‌های دیگر که به‌مراتب کم‌تر از رشته‌ی جودو دارای مدال و قهرمان هستند، دارای خانه‌ی اختصاصی برای رشته ورزشی خود هستند اما جودو از این مزیت برخوردار نیست.
ملی‌ پوش گلستانی تیم ملی جودو کشورمان خاطرنشان کرد: رشته‌ی جودو شباهت بسیار زیادی به کشتی‌های محلی دارد و می‌توان از ظرفیت این جوانان استفاده کرد و به جرأت می‌توان گفت که جودو یکی از رشته‌های بسیار دشوار است و کم‌تر کسی در این رشته ورزشی دوام می‌آورد.
حصاری بیان کرد: برای این‌که این رشته‌ی ورزشی پیشرفت بیشتری در استان گلستان داشته باشد باید مسئولان بیش‌تر کمک کنند و می‌توانیم با کمی دقت نظر قهرمانان بیش‌تری را در این رشته تربیت کنیم.
وی متذکر شد: یکی از مهم‌ترین راه‌های مهم در افزایش تعداد جامعه‌ی جودو در استان گلستان در مرحله‌ی اول احداث خانه‌ی جودو در استان گلستان و پس از آن توجه به استعدادهای موجود در مدارس است.
حصاری با تأکید بر اهمیت وجود خانه جودو برای پیشرفت این رشته در استان، بیان کرد: بسیاری از جوانان امروز در کلاس‌های مختلف فرهنگی و آموزشی شرکت می‌کنند و با وجود سانس‌های محدود باشگاه‌های جودو در استان، امکان هماهنگی هنرجو با ساعت‌های باشگاه بسیار سخت و در برخی موارد غیرممکن است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر شما استعدادیابی مناسبی در رشته‌ی جودو در استان انجام می‌شود یا خیر، گفت: باید بگویم نه؛ در گذشته وضعیت جودو در استان خیلی خوب بود و جزو ورزش‌های آموزشگاهی محسوب می‌شد اما امروز نیاز است که استعدادیابی مناسبی در سطح مدارس استان انجام شود.
گفتنی است، امیر فرزانه حصاری متولد سال 1357 و دارای دان شش جودو و دارای مقام نائب قهرمانی مسابقات کاتا جهان و سه دوره نائب قهرمانی آسیا و هفت دوره قهرمانی کشور از استان گلستان است.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار