اینجا آفتاب ناپیداست
امروز(پنجشنبه) برای چندمین بار متوالی در سال اخیر ،هوای سراسر استان مملو از ریزگردهایی شده که واقعا نفس کشیدن رابرای مردم استان سخت کرده است، گردوغبار امروز با غلظتی بیشتر از دفعات گذشته وبا سرعت بسیار زیادی آسمان استان ایلام را در بر گرفت بنحویکه دراینجا آفتاب دیگر نمایان نیست!
کد خبر: ۲۴۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱ 16 June 2016
گویا تقدیر ما ایلامیها این گونه رقم خورده است که هیچ فصلی را بدون بحران سپری نکنیم ،فصل های زمستان وبهار را با بارشهای سیل آسا و سیلابهای سهمگین پشت سرگذاشتیم واینک فصل تابستان در راه است وبایدخودرا  برای همنشینی با پدیده نامیمون ریزگردها و گذران ایام با مهار آتش سوزیها آماده کنیم! اگرچه این پدیده  ماههاست میزبان مردمان باصفا ،اما مغفول مانده استانمان شده است.

به گزارش تابناک ایلام،سالهاست موضوع ورود گردو غبار به آسمان استان ایلام ،این میهمان ناخوانده که منشای خارجی دارد ، هوای این استان را دستخوش تغییرات جدی نموده وبا تاثیر منفی بر اکوسیستم کم نظیر آن ،آسیبهای فراوانی را متوجه سلامت انسانها،جانداران ،منابع طبیعی وپوشش جنگلی استان نموده است.

درطول سنوات اخیر هرگاه این پدیده ناخوانده به هوای استان ورود کرده است ،صرفا بعنوان یک خبر  در فضای رسانه ای وشبکه های اجتماعی به آن پرداخته شده است ،این درحالیست مسئولین متولی نظیر محیط زیست کشور کوچکترین واکنشی به این موضوع نداشته واین موضوع مهم واثر گذار بر سلامتی انسانها وجانداران ،همچنان به دست  باد فراموشی سپرده شده است.

امروز(پنجشنبه) برای چندمین بار متوالی در طول سالهای اخیر ،هوای سراسر استان مملو از ریزگردهایی شده که واقعا نفس کشیدن رابرای مردم استان سخت کرده است، گردوغبار امروز با غلظتی بیشتر از دفعات گذشته وبا سرعت بسیار زیادی آسمان استان ایلام را در بر گرفت بنحویکه دراینجا آفتاب دیگر نمایان نیست!

مدیرکل بحران استانداری ایلام  دراین باره گفت: غلظت ریزگردها در برخی مناطق به بیش از 18برابر حد مجاز رسید و در بعضی مناطق دید افقی به کمتر از 100 متر کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل بحران استانداری ایلام گفت: غلظت ریزگردها در برخی مناطق به بیش از 18 برابر حد مجاز رسید و در بعضی مناطق دید افقی به کمتر از 100 متر کاهش پیدا کرده است.

احمد کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد:توده‌ی گرد و خاکی که در سوریه و عراق شکل گرفته بود به دلیل شدت باد زودتر از پیش‌بینی‌ها به استان ایلام وارد شد.

وی افزود: شدت آلایندگی ریزگردها در برخی مناطق استان به بیش از 18 برابر حد مجاز رسیده به گونه‌ای که دید افقی را به زیر صد متر کاهش داده است.

کرمی خاطرنشان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد این توده تا پایان هفته در آسمان استان ایلام فعال خواهد بود به همین سبب از شهروندان عزیز می‌خواهیم که از ترددهای غیرضروری خودداری کنند ،به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی در منزل بمانند.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار