کد خبر: ۲۴۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ 12 June 2016


معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان البرز از اجرای طرح ضیافت الهی با هدف پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در امامزاده‌ها و اماکن متبرکه این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی شفیع‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در ایام تابستان و با تعطیل شدن مدارس، اکثر دانش‌آموزان ما که در سنین کودکی، نوجوانی و حتی جوانی قرار دارند، دیگر برنامه‌های تنظیم‌ شده مانند ایام مدرسه ندارند.

وی افزود: یک دانش‌آموز در طول فصل تحصیلی، تنها برنامه‌ای که دارد تحصیل علم و دانش است و باید اکثر وقت خود را برای انجام این مهم صرف کند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: اما در طول تابستان و تعطیلی مدارس، دیگر نمی‌توان از این دانش‌آموز خواست که همچنان کتب درسی را مطالعه کند و دیگر فراگیری درس و مشق برای او جذابیتی ندارد.

شفیع‌زاده گفت: کارشناسان و افراد متخصص تاکید دارند که اجبار نوجوانان و جوانان به حضور در کلاس‌های درسی در ایامی مانند تابستان بیش از آنکه بازدهی علمی داشته باشد، اثر منفی بر روحیه افراد می‌گذارد.

وی بیان داشت: در چنین شرایطی یکی از مهمترین دغدغه‌های مسؤولان و خانواده‌ها، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است و باید به نوعی برنامه‌ریزی شود که جذابیت لازم برای این گروه سنی را داشته باشد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: در این راستا اداره‌کل اوقاف استان البرز که یک نهاد فرهنگی است، برنامه‌هایی را برای ایام تابستان و تعطیلی مدارس در قالب طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی طراحی کرده است.

شفیع‌زاده گفت: این برنامه‌ها در کنار بارگاه متبرک امامزادگان (ع) استان و در فضایی معنوی و با نشاط اجرا می‌شود و تلاش داریم که جذابیت لازم را برای این گروه سنی حساس داشته باشد.

وی اظهار داشت: خانواده‌ها می‌توانند کودکان، نوجوانان و جوانان خود را با این برنامه‌ها آشنا کرده و از فرصت ایجاد شده برای غنی‌ُسازی اوقات فراغت آنها استفاده کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: محور اصلی برنامه‌های پیش‌بینی شده، فرهنگی، آموزش سبک زندگی اسلامی و قرآنی است و امیدواریم با حضور هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان بتوانیم گامی مهمی در غنی‌سازی اوقات فراغت آنها برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار