کد خبر: ۲۴۳۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 11 June 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی اوسط هاشمی صبح امروز در جلسه بررسی فعالیت‌های مرزی منطقه سیستان، ضمن تاکید بر اینکه در ماه رمضان باید اخلاق‎نیک، گفتار‎نیک و پندار نیک را پیشه کنیم، اظهار کرد: ماه رمضان صرفا برای نخوردن و نیاشامیدن نیست، بلکه باید تمام اعضا و جوارح انسان در این ماه روزه باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: توجه و نظارت بر نحوه مبادلات مرزی در بازارچه‌های مرزی بسیار ضروری است.

این مسؤول با بیان اینکه آمار دریافت کنندگان کارت مبادلات مرزی بسیار زیاد است، گفت: باید این آمار پایش شده و تنها افراد واجدالشرایط از مزایای مبادلات مرزی برخوردار شوند.

وی با تاکید بر کیفیت محصولات صادرات و واردات کالا در بازارچه‌های مرزی، بیان کرد: تضمین سلامت مردم شرط واردات و صادرات است نباید کالاهای وارده به منطقه غیربهداشتی باشد و به سلامت مردم لطمه وارد کند.

هاشمی ادامه داد: مشتری مداری با افزایش کیفیت محصولات تثبیت می‌شود و از آنجایی که رونق بازار سیستان و بلوچستان در گروه صادرات است باید سلامت آن تضمین شده باشد تا مشتری را از دست ندهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: هر محصولی که مبادله می‌شود باید از سلامت لازم برخوردار باشد و هر جنسی را به هر قیمتی نباید صادر کرد.

این مسؤول ادامه داد: باید مرزنشین روستایی از مزایای مرزنشینی برخوردار باشد و توسط سودجویان این حق ضایع نشود.

وی گفت: بازارچه‌های مرزی نباید مانند چهارشنبه بازار و دوشنبه بازار باشد بلکه باید ساماندهی شده و غرفه‌بندی شود.

هاشمی تاکید کرد: مسؤولان مربوطه تفاوت بازارچه‌های مرزی را با معابر مشخص کنند مبادلات کالا در بازارچه‌های مرزی باید کوله‌بری و چمدانی و در حد تامین امرار معاش مرزنشینان باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار