فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از 98هکتار از جنگل و مرتع منطقه زیبای و گردشگری شلال دان شهرستان باشت طعمه حریق شد.
کد خبر: ۲۴۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ 08 June 2016

 سرهنگ محمدرحیم برزمند روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به محض اطلاع، نیروهای یگان حفاظت به محل وقوع آتش سوزی اعزام شدند و با کمک نیروهای مردمی و برخی نهادها نیز اقدام به خاموش کردن آتش کردند.
برزمند تاکید کرد: به دلیل سخت گذر بودن و مسافت طولانی محل وقوع آتش سوزی و نیز خشک بودن کامل مراتع و وسعت آتش سوزی اطفای حریق نیز به مدت حدود هفت ساعت به طول انجامید.
منطقه شلال دان در حدود پنج کیلومتری شهرستان باشت یک از شهرستان های هشت گانه و گرمسیری کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
وی از وقوع هشت فقره آتش سوزی در سال جاری تاکنون در سطح جنگل ها و مراتع استان خبر داد و گفت: بر اثر این آتش سوزی ها 198.7 هکتار از جنگل های استان طعمه حریق شدند.
برزمند بیشترین میزان نابودی جنگل ها و مراتع در این تعداد آتش سوزی را مربوط به شلال دان باشت دانست و افزود: سال گذشته نیز بر اثر وقوع 79 فقره آتش سوزی یکهزارو 296هکتار از جنگل ها و مراتع استان نابود شد.
وی ابراز داشت: با توجه به فصل تابستان و احتمال وقوع آتش سوزی های بیشتر یکی از راهبردهای مهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان توانمندسازی جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد برای حفاظت و صیانت از جنگل ها و عرصه های منابع طبیعی است.
کهگیلویه وبویراحمد دارای حدود یک میلیون هکتار عرصه جنگلی و مرتعی است.
آتش سوزی شلال دان که از ساعت 16 روز سه شنبه به قوع پیوست شب هنگام مهار شد ولی بخشی از این حریق وپس مانده های آتش به طور کامل روز چهارشنبه مهار شد.
3016/6162


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار