کد خبر: ۲۴۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ 05 June 2016
یک فعال اقتصادی مازندرانی معتقد است به دلیل عدم تعریف درست از صنایع در مازندران استقرار صنعت در استان دچار مشکل شده است.

تابناک مازندران/ حسین نادری از فعالان اقتصادی صنعتی مازندران گفت: در اروپا تمامی صنایع در حال فعالیت هستند و سوال اینجاست که آیا این قاره که سراسر فضای سبز را به خود اختصاص داده زیست بوم ندارد که نگران پساب های صنعتی صنایع خود باشد.

وی افزود: آیا اروپا برای حفظ محیط زیست نباید وارد صنعت می شد، شاید بگویند استاندارد صنایع اروپا با مازندران قابل مقایسه نیست اما زمانیکه این کشورها بیش از 150 سال فعالیت صنعتی انجام داده و دو دهه است که به رعایت استانداردهای محیط زیستی رسیده‌اند به این معنی است که در آن صد سال آینده محیط زیست شان را نابود می‌کنند؟

این فعال اقتصادی افزود: به طور قطع ورود صنایع و گسترش آن در اروپا موجب شد تا صنعتگران به سوی ایده آل های صنعتی و نظارتی گام بردارند و شاهد آن هستیم که صنعت توریسم نیز در این کشورها رشد یافته است.

وی با اشاره به اینکه مازندران نیازمند مدیریت درست در جهت ورود و گسترش تمام صنایع است تا بتواند از تمام ظرفیت های خود استفاده کند، اظهار کرد: معتقد به این نیستم که مازندران فقط باید در کشاورزی و گردشگری خلاصه شود و ایجاد محدودیت فعالیت صنایع در مازندران درست نیست.

*مدیریت صحیح حافظ منابع طبیعی و گسترش صنعت

نادری افزود: اگر برای ایجاد صنایع، سیاستی تدوین شود تا محیط زیست نیز آسیب نبیند چرا نباید به گسترش صنایع فکر کرد، اینطور نیست که استقرار صنایع شیمیایی یا نفتی در استان موجب تولید میلیون‌ها تن پساب و فاضلاب و انتقال به دریا ، رودخانه ها و فضای سبز باشد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه مازندران بیش از 70 هزار جوان بیکار دارد که بسیاری از آنها تحصیل کرده و جویای کار هستند، گفت: چرا یک مازندرانی در استان خود فعالیت اقتصادی نداشته باشد و نباید تعریف درستی از صنایع داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر دغدغه برخی مسئولان از استقرار صنایع، آسیب پذیری محیط زیست مازندران است چرا از استقرار صنایع تبدیلی نیز حمایت نمی شود، اینکه صرفا بکاریم و برداشت کنیم نمی توانیم به ارزش افزوده محصول دست یابیم.

*کمبود صنایع تبدیلی پازل گم شده مازندران

نادری از عدم وجود صنایع پاک همچون صنایع تبدیلی گلایه کرد و گفت: صنایع تبدیلی جزئ صنایعی است که فعالیت آن آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند و می تواند بسیاری از تحصیل کرده های مازندرانی را مشغول به فعالیت کند.

این سرمایه گذار بخش خصوصی کلی نگری را نسبت به گسترش صنایع درست دانست و گفت: برای پیشرفت باید کلی نگری کرد تا راه برای دیگر صنایع هموار شود و نگاه تعصبی و گزینشی همیشه مانع پیشرفت بوده است.

این فعال اقتصادی ساروی افزود: باید برای پیشرفت استان تعصب گزینشی را کنار گذاشته و بسته به توانمندی هایی که در استان می توان ایجاد کرد نسبت به اشتغال زایی جوانان اقدام کنیم.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار