مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: آب سد یامچی نسبت به سال گذشته 6 میلیون مترمکعب افزایش یافته که وضعیت مطلوبی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۲۴۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 05 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، داود نجفیان صبح امروز در جلسه شورای حفاظت منابع آب در استانداری اردبیل با اشاره به کاهش یک دهم درصد بارش‌ها به نسبت سال زراعی گذشته اظهار کرد: نسبت به بلند مدت شرایط بارش‌ها در سال جاری مساعد و مطلوب بوده است.

وی با اشاره به آبگیری سدهای استان با یک ماه تاخیر تصریح کرد: ما حجم بالایی از ذخیره آب را در سدها شاهد هستیم به طوری که در سد یامچی نسبت به سال گذشته 6 میلیون مترمکعب ذخیره منابع آبی اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: آب سد یامچی نسبت به سال گذشته 6 میلیون مترمکعب افزایش یافته که وضعیت مطلوبی را نشان می‌دهد.

نجفیان به بازگشایی دیرهنگام دریچه‌های این سد برای استفاده زارعان اشاره کرد و افزود: در سطح سبلان نیز 38 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده برای تامین منابع آب اراضی پایین دست قابل استفاده است.

نجفیان ضرورت اختصاص این منابع آبی را به توسعه بخش کشاورزی و تولید محصولات یادآور شد و گفت: بر اساس آمایش سرزمینی و در نظر گرفتن منابع آب ما در تامین آب کارخانه‌هایی همچون پتروشیمی برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادیم ولی با توجه به حجم بالای درخواست آب برای تولیدات پتروشیمی قادر به تامین این منابع نیستیم.

دبیر شورای حفاظت منابع آب استان با اشاره به تغییر سیستم تولید پتروشیمی اردبیل از اوره و آمونیاک به مواد پلاستیکی و پروپلین بیان کرد: ما از طریق پساب خروجی می‌توانیم آب درخواستی پتروشیمی اردبیل را تامین کنیم وگرنه اختصاص آب از سد یامچی به پتروشیمی اردبیل امکان‌پذیر نیست.

نجفیان به مزیت آب پساب با کیفیت بالا و پایداری مناسب اشاره کرد و افزود: با افزایش درخواست کارخانه پتروشیمی اردبیل در بهره‌مندی از منابع آب‌ها‌ 11 میلیون مترمکعب ما قادر نیستیم این میزان آب درخواستی را تامین کنیم مگر آنکه از طریق پساب و برای سیستم خنک کننده این کارخانه این منابع آب با در نظر گرفتن مولفه‌های زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با رفع مشکلات زیست محیطی و تغییر سیستم بهره‌برداری پتروشیمی اردبیل ما قادر خواهیم بود زمینه تامین منابع آب درخواستی را از طریق خروجی پساب تامین کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار