کد خبر: ۲۴۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 04 June 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای المهدی زابل اظهار کرد: جمعه 14 خرداد سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) را به همه ما عزیزان تسلیت عرض می‎کنم، عزیزی که خداوند متعال به وسیله ایشان ملت ایران را از چنگال طاغوت و حکومت ظلم و فساد نجات داد.
 
امام جمعه زابل افزود: ملتی که تحقیر شده بودند، ملتی که زیر چکمه‎های طاغوت، عزت، شرف و آقایی خودشان را پایمال می‌دیدند، به وسیله امام راحل عظیم الشان خودشان را پیدا کردند و با وحدت کلمه حول محور ولایت فقیه قیام و اسلام را بر این کشور پهناور حاکم کردند.

اندیشه امام خمینی (ره) بر مبنای امربه معروف و نهی از منکر بود

وی ادامه داد: امام راحل عظیم الشان با اندیشه بلند خود که بر مبنای محکم استوار بود سکان رهبری و هدایت مردم را در دست گرفت، اندیشه‌ای که بر مبنای امربه معروف و نهی از منکر بود.

کیخا گفت: اندیشه‎ایی که بر مبنای وحدت جهان اسلام است و در منظومه فکری امام راحل دعوت جمیع مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی به وحدت و یکپارچگی و دور شدن از اختلافات و درگیری‎ها است.

امام جمعه زابل بیان کرد: دشمنان اسلام هم این را می‎دانند که اگر بخواهند انقلاب را از مردم بگیرند و در واقع انقلاب را از مسیرش منحرف سازند باید شخصیت امام (ره) را تحریف کنند و همه ما باید مواظب توطئه‎های دشمنان باشیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تحریف ارکان اصلی شخصیت امام راحل را هشدار دادند و فرمودند «در حقیقت، هویت و اصول انقلاب ما خطوط برجسته شخصیت امام را هم تشکیل می‎دهد».

خطیب نماز جمعه زابل افزود: ایران اسلامی یک کشور بسیار ثروتمند است کشوری که در چهارراه حساس جهانی واقع شده است اینها باعث شده که استکبار جهانی همیشه چشم طمع به این کشور عزیز را داشته باشد.

وی گفت: یکی از شیطنت‎های استکبار جهانی و مزدورانش تحریف شخصیت امام راحل است می‎خواهند شخصیت امام را طوری دیگر معرفی کنند.

کیخا با اشاره به قیام 15 خرداد، اضافه کرد: این قیام خونین در واقع مبدا و نقطه شروع انقلاب بود که در 22 بهمن 57 به پیروزی رسید؛ مسئولان عزیز ببینند که برای این انقلاب چه خون‎ها داده شده است، چه عزیزانی مفقودالاثر شدند و چه فرزندانی که یتیم شدند؛ مواظب باشیم پُشت این میز و صندلی خیانت به خون شهدا صورت نگیرد و آستین خدمت به مردم و نظام را بالا بزنیم و اگر نمی‎توانیم، استعفا بدهیم و آخرت خودمان را خراب نکنیم.

تشریح مطالبات مردم سیستان از نمایندگان مجلس دهم

امام جمعه زابل تاکید کرد: اگــر خیانتـی صـورت گیرد و اگر مسئولی افکار آمــریکــایی را در کشـور رواج دهد و پروژه نفـوذ دشمن را تکمیل کند حرارت خون شهدا دودمانش را نابود می‎کند.

کیخا با اشاره به آغاز به کار مجلس دهم، از دو نماینده سابق سیستان در مجلس شورای اسلام قدردانی کرد و گفت: به زودی طی مراسمی تجلیلی از تمام نمایندگان در ادوار گذشته و دوره جدید توسط فرهیختگان مردم سیستان انجام خواهد شد.

امام جمعه زابل با تشریح خواسته‌های مردم سیستان از نمایندگان مجلس، تاکید کرد: مردم درخواست‎های زیادی دارند توجه ویژه به مرز و فعال کردن بازارچه‌های مرزی، استفاده کارمندان منطقه سیستان از مزایای مرزنشینی، تخفیف در قبوض برق مردم سیستان و پیگیری جدی برای اجرایی شدن طرح منطقه آزاد تجاری سیستان مهم‌ترین مطالبات مردم از نمایندگان جدید منطقه سیستان در مجلس دهم است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار