مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان شادگان گفت: با جمع آوری 500 انشعاب غیر مجاز در سطح روستاهای شادگان شاخص کیفی آب شرب اهالی این روستاها از 60 به 88 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۲۳۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 30 May 2016
حسین عبدالخانی بیان کرد: با توجه به شرایط ناشی از کاهش بارش باران و خشکسالی برخی از روستاییان برای تامین آب مورد نیاز احشام و نخیلات خود، از خطوط انتقال آب شرب روستاها بصورت انشعاب غیر مجاز استفاده می کردند.

وی از دو منطقه آلبوحصار و جفال شادگان به عنوان پر مصرف ترین ها در آب شرب نام برد.

عبدالخانی با بیان اینکه انشعابات غیر مجاز در سطح روستاهای شادگان به مرز یک هزار و 500 انشعاب رسیده بود، گفت: با توجه به اینکه دو منطقه جفال و آلبوحصار مسیرهای طولانی خطوط انتقال را شامل می شود، انشعاب های غیر مجاز سبب افت فشار شدید و در مواردی قطعی آب شرب می شد که این انشعاب ها جمع آوری و با متخلفان برخورد شد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شادگان اظهار کرد:پارسال پنج نوبت جلسه شورای تامین با هماهنگی فرمانداری و با حضور دادگستری با محوریت آب روستاها و رسیدگی به انشعابات غیر مجاز برگزار شد که نتیجه آن جمع آوری 500 انشعاب غیر مجاز بود و طبق قانون به دلیل تجاوز به حریم شبکه های خدماتی دولت جرایم نقدی نیز برای متخلفان در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه روند پیگیری جمع آوری انشعابات غیر مجاز منوط به برگزاری جلسات شورای تامین است، گفت: با توجه به اینکه برگزاری جلسات شورای تامین تاثیر بسزایی در تسریع در روند جمع آوری انشعابات غیر مجاز داشته، امید است این جلسات بصورت مداوم در امسال نیز ادامه پیدا کند.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان دارای 178 روستا است که بیش از 89 هزار نفر در این روستاها سکونت دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار