به دنبال گردباد و طوفان شدید
شرایط نامساعد جوی در روز حادثه تعداد 14 مورد از فیدر های فشار متوسط محدوده شرکت توزیع نیروی برق تبریز را دچار خاموشی کرد.
کد خبر: ۲۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 15 April 2015

با تلاش شبانه روزی همکاران شرکت توزیع نیروی برق تبریز، برق به مناطق طوفان زده باز گردانده شد.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز و به نقل از روابط عمومی، به دنبال گردباد و طوفان شدید در مناطقی از تبریز و روستاهای اطراف آن، خساراتی به شبکه برق وارد شد که موجب قطعی برق در این مناطق گردید.

شرایط نامساعد جوی در روز حادثه تعداد 14 مورد از فیدر های فشار متوسط محدوده شرکت توزیع نیروی برق تبریز را دچار خاموشی کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، میزان خسارت وارد شده در این حادثه به شبکه توزیع برق تبریز را یک میلیارد و 100 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این حادثه به شبکه فشار متوسط و ضعیف هوایی روستای چاوان،فشار ضعیف هوایی روستاهای شادآباد علیا، کندرود و سعید آباد و شبکه روشنایی معابر جاده تهران و همچنین روستا اوچ تپه شهرستان اسکو خساراتی وارد آمد.

افشین روشن میلانیف از حضور سریع کارگروه تخصصی مدیریت بحران شرکت توزیع نیروی برق تبریز در محل ها حادثه دیده خبرداد و افزود: با تلاش شبانه روزی هماران برق تبریز در کمتر از 24 ساعت تمامی محل های آسیب دیده برقدار شدند.

وی ادامه داد: تعداد 15 فاصله از شبکه 20 کیلوولت هوایی به طول 800 متر ، 20 فاصله از شبکه فشار ضعیف هئایی به طول 600 متر به همراه تجهیزات، یک دستگاه ترانس هوایی 200 KVA به همراه پایه و همچنین 25 دستگاه کنتور و کابل سرویس در روستای چاوان در اثر این حادثه آسیب دیده بود که به طور کامل باز سازی شد.

وی همچنین از شکستگی سه اصله تیر بتونی و تخریب تجهیزات شبکه فشار ضعیف هئایی به طول 100 متر در روستای سعید آباد تبری خبرداد و افزود: دو اصله پایه فلزی روشنایی 14 متری نیز در مسیر دروازه تهران نیز در این حادثه شکسته شد.

روشن میلانی از آسیب دیدگی روستای اوچ تپه در شهرستان اسکو خبرداد و افزود: دو اصله تیر شبکه 20 کیلو ولت و یک اصله تیر شبکه فشار ضعیف در این روستا در اثر تند باد شکسته شده بود که به همت همکاران مشکل برطرف گردید.

وی ماشین آلات مورد استفاده در حادثه اخیر را اینچنین بر شمرد: دو دستگاه بالا بر 14 متری، دو دستگاه جرثقیل ده تنی، یک دستگاه جرثقیل پنج تنی، یک دستگاه تریلی، یک دستگاه خاور، یک دستگاه تراکتور، دو دستگاه بیل مکانیکی و 6 دستگاه خودروی سبک در این عملیات به کار گرفته شد.

وی تشریح کرد: احداث شبکه 20 کیلو ولت هوایی با یک اصله تیر چوبی و 13 اصله تیر بتونی با سیم هوایی و یراق آلات مربوطه به همراه اصلاح شبکه فشار ضعیف به تعداد 20 فاصله با تعویض کابل خود نگهدار، یراق آلات و چراغ از اقدامات انجام یافته شرکت توزیع نیروی برق تبریز در این حادثه می باشد.

وی با اشاره به نصب 20 دستگاه کنتور جدید به جای کنتور های آسیب دیده افزود: اصلاح کابل کنتور مشترکین به تعداد 40 مشترک و اصلاح سیم های هوایی پاره شده به تعداد 30 مورد از دیگر اقدامات در این حادثه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار