پوردستان: امروز شاهد جنگ میان اسلام و کفر هستیم؛
تابناک: مرحله نهایی رزمایش بیت‌المقدس با حضور تمامی رسته‌های نیروی زمینی ارتش و استفاده از تجهیزات و سلاح‌هایی که تاکنون رونمایی شده است از جمله سلاح تک‌تیرانداز شاهر، تک‌تیرانداز باهر، تانک‌های بهینه‌سازی شده اسکورپین، لانچرهای ضد بالگردی، تیربار شش لول اخگر و انواع سامانه‌های مخابراتی و ... که در سال جاری از آن‌ها رونمایی شده است، برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 23 May 2016
به گزارش تابناک اصفهان،  سومین روز از رزمایش بیت‌المقدس در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان با حضور یگان‌های پیاده، مکانیزه زرهی، توپخانه، تیپ ۶۵ نیروی مخصوص، یگان‌های واکنش سریع، هوانیروز و با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

مرحله سوم رزمایش با تک هوایی دشمن فرضی آغاز شد. یگان‌های زرهی و مکانیزه با پشتیبانی آتش بالگردهای هوانیروز و توپخانه زمینی ارتش وارد منطقه عملیات می‌شوند. بعد از عملیات هلی‌‌برن توسط یگان‌های دشمن فرضی یگان‌های زرهی، مکانیزه و پیاده نیروی زمینی ارتش عملیات ضد هلی‌برن را به‌منظور پاک‌سازی منطقه آغاز می‌کنند.

در این مرحله از رزمایش عملیاتی کردن تجهیزات و سلاح‌های جدید که توسط مهندسین جوان و توانمند عرصه صنعت دفاعی کشور و سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش طراحی و تولید شده است به نمایش گذاشته شد.

همچنین در این مرحله از رزمایش یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش تمرین عملیات‌های ضد تروریستی را در قالب تیم‌های خودی و دشمن فرضی به نمایش گذاشتند.

مرحله نهایی رزمایش بیت‌المقدس با حضور تمامی رسته‌های نیروی زمینی ارتش و استفاده از تجهیزات و سلاح‌هایی که تاکنون رونمایی شده است از جمله سلاح تک‌تیرانداز شاهر، تک‌تیرانداز باهر، تانک‌های بهینه‌سازی شده اسکورپین، لانچرهای ضد بالگردی، تیربار شش لول اخگر و انواع سامانه‌های مخابراتی و ... که در سال جاری از آن‌ها رونمایی شده است، برگزار شد.

در این مرحله میزان آمادگی و توانمندی یگان‌های پیاده، زرهی، توپخانه، هوابرد، واکنش سریع و هوانیروز مورد ارزیابی قرار گرفت.

در پایان این روز و مرحله آخر از رزمایش بیت‌المقدس ۲۸ که با حضور مقتدرانه و پشتیبانی آتش یگان‌های توپخانه نیروی زمینی ارتش همراه بود دشمن فرضی که از زبده‌ترین نیروها و روزآمدترین تجهیزات برخوردار بود، زمین‌گیر و منهدم شد. نهایتاً این رزمایش به صورت ۱۰۰ درصد موفقیت به پایان رسید و اهداف از پیش تعیین شده محقق شد.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در سومین مرحله از رزمایش بیت‌المقدس ۲۸ در منطقه نصرآباد اصفهان اظهار داشت: امروز نیز همانند طول تاریخ شاهد جنگ میان اسلام و کفر هستیم و رژیم اشغالگر صهیونیستی به همراه آمریکا جبهه‌ای علیه اسلام تشکیل داده‌اند.

وی افزود: امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که کشورهای عربی مانند قطر و عربستان در دو قطب مخالف اما در کنار یکدیگر به کمک آمریکا و گروهک‌های تروریستی آمده و با مسلمانان جهان و بر علیه جمهوری اسلامی به جنگ پرداخته‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی به گام‌های محکم و اراده آهنین نیروی مسلح استوار است، بیان داشت: نیروی زمین ارتش جمهوری اسلامی ایران با آمادگی کامل رزمی خود همواره خیال خام استکبار و دشمنان نظام را در هم شکسته است و در رزمایش بیت‌المقدس ۲۸ نیز بار دیگر قدرت خود را به چشم دنیا کشیده و خار چشم استکبار جهانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیام برگزاری رزمایش ارتش به ملت ایران نمایش قابلیت های نزاجا برای دفاع از میهن اسلامی ایران است، ابراز داشت: سلاح های بهینه شده ارتش در رزمایش بیت المقدس ۲۸ آزمایش خواهند شد.

امیر پوردستان گفت: ارتقای قابیلت دفاعی و تمرین تکنیک ها در جنگ ناهمگون از اهداف برگزاری رزمایش بیت‌المقدس ۲۸ است و این میدان زمینه‌ای برای ارتقای آموزش در عملیات رزم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار